لزوم راه اندازی کتابخانه تخصصی «کتاب های عاشورایی» در خمینی شهر

ارسال در کتاب و ادبیات

کتاب و کتابخوانی، بزرگترین و موثرترین ابزاری است که بشر از آن برای رسیدن به شناخت، معرفت و افزایش آگاهی ها و اطلاعات استفاده کرده است و بی شک در مورد نهضت حسینی هم رجوع به کتاب های مرتبط و خواندن آنها می تواند ارادت و معرفت به قیام امام حسین (ع) و 72 تن از یارانش و اهداف و انگیزه های آنان را در فرد خواننده ایجاد و افزایش دهد تا به آنچه اینچنین عاشقانه پایش ایستاده اند، شناخت بیشتری پیدا کرده و قادر به تشخیص درست از نادرست آنچه در اینباره می شنوند، باشند.


خوشبختانه در مورد تاریخ،فلسفه و وقایع کربلا کتب متعددی نگارش یافته که تعدادی از آنها به عنوان مرجع مورد استفاده قرار می گیرد و برخی با لطافت قلم، عمق جهالت اشقیا و حقانیت امام و یارانش را برملا        می سازد و کتبی نیز در قالب شعرحقایق عظیم و تاریخی این حرکت جاودانه را بیان کرده است. بنابراین از نظر تعداد و تنوع کتاب با کمبود روبرو نیستیم  و مشکلی از این بابت وجود ندارد و آنچه در شهر ما مغفول مانده جمع آوری اینگونه کتاب ها در یک مکان و در واقع تاسیس یک کتابخانه تخصصی با عنوان کتابخانه تخصصی «عاشورایی» یا «حسینی»است.


به نظر می رسد برای تشکیل چنین کتابخانه ای در خمینی شهر به لحاظ مکان و مدیریت شرایط آماده است و مشکل و مانعی وجود نخواهد داشت. این گفته را تعدد مساجد و حسینیه ها در شهرستان به اثبات می رساند که از جمله آنها می توان به مرکز فرهنگی- مذهبی امام حسین(ع)(حسینیه باولگان) اشاره کرد. وجود خیرین و خیریه کتابخانه ساز هم قادر است با هدایت بخشی از نذورات مردم در این ایام امکان مالی خرید کتاب را به راحتی فراهم آورد. پس راه اندازی چنین کتابخانه ای در شهر ما فقط همت می طلبد و استعانت خواستن از خداوند و توجهات خاص آقا ابا عبداله الحسین(ع).