خمینی شهر به افق 1404 رسید

ارسال در کتاب و ادبیات

و اضافه کرد: البته زمین کتابخانه محله احمد آباد توسط خیرین وقف شده است. ملایی در ادامه از طرح ساخت کتابخانه در شهر اصغرآباد خبر داد و گفت: این کتابخانه با 650 مترمربع زمین در سه طبقه با همکاری شهرداری ساخته می‌شود اما زمین آن توسط شخصی خیّر وقف شده است. طبق قانون وقتی مردم 50 درصد از ساخت پروژه‌ای عمرانی و عمومی را انجام دهند دولت مکلف به اتمام آن است.


وی با بیان اینکه نیمی از کتابخانه‌های شهرستان خیّرساز است، گفت: خمینی شهر از لحاظ سرانه فضای مطالعه 12 سال زودتر به افق 1404 رسیده است زیرا 32 هزار مترمربع فضای مطالعه در آن ایجاد کرده‌ایم. ملایی در همین زمینه ادامه داد: 37 هزار نفر در کتابخانه های شهرستان عضو هستند و این رقم تنها 12 درصد از سند 1404 در زمینه سرانه مطالعه تلقی می‌شود و به عبارت بهتر باید 35 درصد جمعیت شهرستان یعنی 120 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی شوند.


رییس اداره کتابخانه ها در ادامه با اشاره به اینکه 40 هزار جلد کتاب به کتابخانه های شهرستان اهدا شده است ، گفت: در تمامی کتابخانه‌های شهرستان صندوقی به نام نذر کتاب قرار داده‌ایم که افراد در صورت تمایل کتاب اهدایی خود را در آن می‌اندازند. ملایی همچنین افزود: با آمار 97 هزار جلد امانت کتاب رتبه اول شهرستان‌های استان در این بحث به خمینی شهر اختصاص یافته و کاشان و نجف آباد در رتبه های بعدی قرار دارند.