طلایه داران عشق

ارسال در کتاب و ادبیات



 به گزارش خبرنگار فرصت، غفوری که خود از جانبازان قطع نخاع محله اسفریز است، در این کتاب به شرح زندگی نامه ای از کلیه شهیدان این محله همت گماشته است. مجموعه مذکور در 20 بخش که هر کدام به یک شهید اختصاص داده شده به علاوه بخشی که به عکس های شهدا در جبهه پرداخته در 174 صفحه و قیمت 5 هزار تومان توسط نشر ستارگان به چاپ رسیده است. صفحه آرایی طلایه داران عشق را داوود قصری انجام داده، طرح روی جلد از عبداله ذاکری است ومصطفی شیروی و اکرم مالکی مسوول ویرایش آن بوده اند.
نویسنده در بخشی از مقدمه اش می نویسد: «نوشته پیش رو شامل خلاصه ای از زندگینامه، گزیده ای از وصیت نامه، بخش های شاخصی از خصوصیات اخلاقی و شخصیتی و خاطراتی از شهید می باشد. همچنین این یادنامه به ترتیب نام خانوادگی شهدا تنظیم گردیده است.»


غفوری درباره زمان آغاز به کار تنظیم این مجموعه می گوید: سال های 75 و 76 بود که برگزاری یادواره برای شهدا و پیگیری تاریخ شفاهی دفاع مقدس در سطح ملی مطرح شد. بنده هم همان زمان ها بر اساس وظیفه به جمع آوری اطلاعاتی از شهدای محل پرداختم اما از آنجا که هیچ ارگانی حتی بنیاد شهید چاپ و انتشار آن را تقبل نکرد کار دچار وقفه ای طولانی مدت شد. تا اینکه کنگره شهدای شهرستان قبول کرد که متولی انتشار بشود و مجموعه تا پایان سال 92 تنظیم و ویراستاری شده و آماده چاپ گشت.


نویسنده طلایه داران عشق افزود: مجموعه ای ازمقالات و گفتارها با موضوعات دینی و اجتماعی در دست تنظیم دارم که در آینده منتشر خواهم کرد.
گفتنی است این اولین مجموعه از معرفی شهدای محلات است و از آنجا که خمینی شهر از محلات زیادی تشکیل شده، انتشار این مجموعه ها ادامه خواهد داشت.