مراسم "روز خاسته" برگزار شد

ارسال در کتاب و ادبیات

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، عصر روز یکشنبه مصادف با شب اربعین حسینی فرهنگ دوستان در تالار شاهین گرد هم آمدند تا به منا سبت اولین سال درگذشت وی به شعر خوانی بپردازند. شاعران اشعار خود با محوریت عاشورا و همچنین خاسته خواندند و در این میان غزل عاشورایی مرتضی عصیانی از شاعران خمینی شهر حضار را به شدت متاثر کرد.

سهیل محمودی، ساعد باقری، عبدالجبارکاکایی و محمد سلمانی از میهمامان ویژه این نشست بودند که سهیل محمودی پس از ایراد سخنانی کوتاه در مورد شعر مردمی، به درخواست حضار اجرای ادامه برنامه را به عهده گرفت.
ساعد باقری نیز طی سخنانی مدعی شد که خاسته ادامه نسل شاعران بزرگی مثل عطار است که آثارشان برخاسته از فرهنگ اسلامی ایرانی است. غزل های کاکایی و سلمانی نیز به شدت مورد توجه حضار قرار گرفت.  
محمودی در خلال برنامه با اشاره به تعداد زیاد مشاهیر این شهر از اعضای شورای شهر خمینی شهر درخواست کرد خیابان های شهر را به نام آن ها مزین کنند.
گفتنی است اجرای تعزیه سبک اصفهانی توسط استاد سعیدی استاد درچه ای آواز کشور و پدرش که به گفته وی آخرین بازمانده تعزیه سبک اصفهانی است از دیگر برنامه های جالب این مراسم بود.