اطلاعات ده ها نویسنده خميني شهري با صدها عنوان کتاب بر روي سايت فرصت آنلاين

ارسال در کتاب و ادبیات

 اين بررسي ها كه نتايج آنها به مرور تقديم مردم خواهد شد تاكنون منجر به تدوين اطلاعات مربوط به 38 نفر از نویسندگان شهرستان شده كه اينك از طریق سایت فرصت آنلاین در بخش مطالب دسته بندی شده قابل دسترسی است. نویسندگان معرفی شده در مجموع حدود یکصد و هشتاد عنوان کتاب به چاپ رسانده اند که البته اگر تعداد آثار بالای 100 عنوان کتاب دکتر نوراله حسین خانی را به آن بیفزاییم خیلی بیش از این ها خواهد شد.  از این تعداد نویسنده حدود 17 نفر تحصیلات حوزوی دارند و بقیه دارای تحصیلات دانشگاهی در مقاطع مختلف می باشند. نزدیک به 15 نفر از آن ها اساتید دانشگاه و 4 نفر نیز زن هستند. سطح کتب منتشره هم بسیار متفاوت است؛ در این فهرست از کتاب هایی برای استفاده عموم به چشم می خورد تا کتب مرجع حوزه و دانشگاه.
موضوعات گوناگون این کتاب ها هم عبارتند از: تاریخی، تفسیری، معارف، پزشکی، فلسفه، جامعه شناسی، مدیریتی، علوم مهندسی، داستانی، خاطره نویسی و...
در میان کتب نویسندگان شهرستان، آثار قرآنی آیت اله معرفت مفسر بزرگ قرآن و آثار فلسفی دکتر دینانی (اهل شهر درچه) جلوه گری می کند. برخي از کتب نویسندگان بارها و بارها تجدید چاپ شده و مخاطبان بیشماری را در کشور به خود اختصاص داده است. از میان آثار تالیفی و پژوهشی نویسندگان خمینی شهری که در دانشگاه ها از آن استفاده می شود می توان به دو عنوان ارزشمند اشاره کرد: یکی کتاب "ویروس شناسی پزشکی" که دکتر مرتضی سیادت در دهه 50 نوشت و دیگری "آمار حیاتی پزشکی" که دکتر جبل عاملی آن را به زیور طبع آراسته است. البته پیش از آن دکتر حامد سیادت و پروفسور سید حسن میردامادی کتاب هایی را برای استفاده دانشجویان رشته های پزشکی تالیف کرده بودند. برخی نویسندگان شهرستان ما دست به چاپ بیش از 100 عنوان کتاب زده اند و تعدادی نیز آثاری به زبان های عربی، انگلیسی و آلمانی نوشته اند. گفتنی است تحقیقات فرصت پیرامون شناسایی نویسندگان خمینی شهری همچنان ادامه دارد. آنچه در مطلب بالا به آن اشاره شد تنها اطلاعات مربوط به نویسندگانی بود که در سایت فرصت آنلاین قابل دسترسی می باشد و اطلاعات تعدادی از نویسندگان شناسایی شده هنوز بر روی خروجی سایت قرار نگرفته است.