اعتبار مورد نیاز کتابخانه های خمینی شهر برای امسال کمتر از میزان مورد نیاز است

ارسال در کتاب و ادبیات

مدير كل كتابخانه هاي استان اصفهان در ادامه سفرهاي شهرستاني خود به خميني شهر آمد و با مسئولان شهرستان ديدار و گفتگو كرد.

غلامرضا ياوري در ديدار با نماينده ولي فقيه و امام جمعه شهرستان گفت: روحانيت و ائمه جمعه در ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني نقش اساسي دارند. به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان اصفهان، وي در اين ديدار ضمن تشكر از حمايتهاي امام جمعه خميني شهر در مباحث كتابخواني افزود: با توجه به پتانسيل بالاي خيرين در خميني شهر كمك و عنايت امام جمعه شهرستان را مي طلبد تا انجمن خيرين كتابخانه ساز شهرستان خميني شهر شكل گيرد و كمك هاي مالي خيرين در اختيار كتابخانه ها قرار گيرد. حجت الاسلام سالمي هم در اين ديدار ويژگي كارهاي فرهنگي را ديربازده بودن ولي با ثمرات و بركات خير فراوان دانست و افزود: در ارتقاي فرهنگ عمومي جامعه ، اداره كتابخانه ها ، تربيت بدني و آموزش و پرورش نقش دارند كه بايد با تعامل و همكاري در اين امر كوشا باشند. امام جمعه خميني شهر با اشاره به اين نكته كه پر نمودن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان باعث كم شدن تنش ها و معضلات اجتماعي مي شود تصريح كرد: بايد روش مطالعه در مدارس و كتابخانه ها آموزش داده شود و نخبگان كتابخوان شناسايي و از تجربيات آنان در زمينه روشهاي مطالعه استفاده گردد. وي همچنين در خصوص حمايت از تشكيل انجمن خيرين كتابخانه ساز شهرستان قول مساعد داد.

مشكل بودجه داريم

ياوري همچنين با فرماندار ديدار و گفت و گو كرد. فرماندار خميني شهر در اين ديدار گفت: هميشه اهميت و ارزش ويژه اي براي مباحث كتاب و كتابخواني قائل هستيم ضمن اينكه پس از بيانات رهبر معظم انقلاب در جمع كتابداران اين امر براي ما حجت شرعي تلقي مي شود. به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان اصفهان، حقيقي فرماندار و رييس انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان با اشاره به جمعيت و مشكلات فراوان شهرستان خميني شهر مجموع اعتبارات شهرستان را كافي ندانست و افزود: با توجه به كمبودها و الزامات بودجه امسال شهرستان اكثر دستگاه هاي شهرستاني با كاهش اعتبار روبرو شده اند. وي اعتبار پيشنهادي امسال براي كتابخانه ها را 173 ميليون تومان اعلام و اظهار كرد: در بررسي هاي نهايي چنانچه امكان افزايش بودجه كتابخانه ها باشد اين كار را انجام مي دهيم.

ابراهيم ملايي رييس اداره كتابخانه هاي شهرستان خميني شهر در اين ديدار ضمن ارائه شرحي مفصل از نيازها و كمبودهاي كتابخانه هاي شهرستان افزود: اعتبار مورد نياز كتابخانه هاي شهرستان براي امسال در حدود يك ميليارد و سيصد ميليون تومان است.

ياوري مدير كل كتابخانه هاي عمومي استان اصفهان ضمن تشكر از حمايت ها و تلاش هاي فرماندار بعنوان رييس انجمن شهرستان گفت: مايه خرسندي است كه اختصاص اعتبارات تملك و دارايي امسال در اختيار فرمانداران است زيرا ايشان به دليل حضور در راس انجمن كتابخانه هاي شهرستان ها بخوبي به نيازها و مشكلات كتابخانه هاي عمومي واقف هستند.

وي درآمدزايي از راه هاي مختلف و اختصاص آن به كتابخانه ها را يكي از اهداف اداره كل كتابخانه ها برشمرد و افزود: اميدواريم با حمايت فرماندار محترم شهرستان و حضور خيرين فعال خميني شهري شاهد تشكيل انجمن خيرين كتابخانه ساز شهرستان باشيم.

 

قول شهردار براي پرداخت نيم درصد

مدير كل كتابخانه هاي استان همچنين با نماينده مردم خميني شهر در مجلس ديدار و در خصوص مسائل كتابخانه هاي عمومي با وي گفت و گو كرد. به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان اصفهان، در اين ديدار كه با حضور مهندس شرفاء شهردار در دفتر نماينده انجام شد، غلامرضا ياوري ضمن تشكر از حمايت هاي نمايندگان مجلس از مباحث فرهنگي بويژه امر كتاب و كتابخواني به ارائه گزارشي مختصر از آمار عملكرد كتابخانه هاي استان و خميني شهر در طول 20 ماهه گذشته پرداخت و توفيقات حاصل شده را مرهون الطاف الهي و حمايت مسئولين و نمايندگان استان دانست و افزود: در كتابخانه هاي خميني شهر با توجه به مساحت بالا و عدم تكميل پروژه ها در گذشته نياز به جذب اعتبارات و تكميل پروژه ها امري ضروري است و از نماينده شهرستان در مجلس انتظار داريم در صورت امكان نسبت به جذب بودجه هاي ملي در اين خصوص اقدام نمايد. وي عدم پرداخت سهم نيم درصد كتابخانه ها توسط شهرداري و بدهي هاي سنگين كتابخانه ها بابت قبوض و هزينه هاي جاري  را مهم ترين مشكل شهرستان دانست و ابراز اميدواري كرد با انتصاب مهندس شرفا بعنوان شهردار و پيگيري هاي نماينده اين مشكل رفع گردد. محمد جواد ابطحي نيز ضمن تشكر از فعاليت هاي انجام شده بر حمايت نمايندگان مجلس در مباحث كتاب و كتابخواني تاكيد كرد و افزود: تكميل كتابخانه هاي شهرستان بايد در اولويت قرار گيرد و نمايندگان مجلس تلاش خود را در جهت جذب بودجه هاي ملي انجام خواهند داد. شهردار نيز در اين ديدار نسبت به پرداخت نيم درصد كتابخانه قول مساعد داد.

بازديداز كتابخانه هاي خميني شهرو درچه 

مدير كل كتابخانه هاي عمومي استان در ادامه سفر خود، از كتابخانه هاي عمومي شهرستان خميني شهر بازديد و از نزديك در جريان فعاليت هاي اين كتابخانه ها و نيز روند پيشرفت پروژه هاي نيمه تمام شهرستان قرار گرفت. ياوري از تلاش هاي كتابداران در بهبود وضعيت كتابخواني و كتابخانه هاي عمومي و همچنين تلاش هاي رييس اداره كتابخانه ها و رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان تقدير و تشكر نمود. ياوري در اين بازديد وضعيت كتابخانه هاي شهرستان را مطلوب و رو به پيشرفت عنوان كرد. قابل ذكر است شهرستان در حال حاضر 7 باب كتابخانه نهادي ، 9 باب كتابخانه مشاركتي و 2 باب كتابخانه مستقل دارد و بيش از 15 هزار نفر از مردم خميني شهر عضو كتابخانه هاي عمومي هستند.

مدير كل كتابخانه هاي عمومي استان اصفهان همچنين از كتابخانه هاي دانش (شهيد جزيني) و امام صادق (ع) دينان بازديد و در جريان روند پيشرفت اين طرح ها قرار گرفت. لازم به ذكر است كتابخانه دانش (شهيد جزيني) توسط آقاي جزيني به يادبود فرزندش بنا شده است. اين كتابخانه كه تجهيز يك طبقه از آن انجام شده است. به گفته ابراهيم ملايي رييس اداره كتابخانه هاي خميني شهر تا اواسط ماه مبارك رمضان بصورت رسمي افتتاح خواهد شد. كتابخانه امام صادق (ع) دينان نيز توسط شهرداري درچه در سه طبقه احداث شده كه پس از طي مراحل واگذاري به نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور بعنوان كتابخانه عمومي كار خود را آغاز خواهد كرد.