تجلیل ازشاعران درسالن بصرت

ارسال در کتاب و ادبیات

hamayeshe-sherعصر روز چهارشنبه 22 تیرماه سالن بصیرت شهرداری خمینی شهر پذیرای جمعی از شاعران و هنرمندان شهرستان بود که با دعوت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و روابط عمومی شهرداری جهت شعر خوانی با موضوع روز جوان و عید بزرگ نیمه شعبان گرد هم آمده بودند.

مهندس شرفا سرپرست شهرداری در ابتدای این همایش ضمن خیرمقدم به حضار تأکید کرد که حضور شعر و شاعران در اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی حماسه ها آفرید وامروز نیز نیاز به حضور شاعران در عرصه اجتماعی بیش از پیش احساس می شود.

در ادامه میردامادی سرپرست اداره ارشاد اظهار امیدواری کرد امسال نیز مثل گذشته همایش های فصلی شعر هر چه پربارتر برگزار شود.

میردامادی خبرهای خوبی هم برای شاعران داشت:

1-امسال نیز مانند سال گذشته همایش شعر رمضان با همکاری اداره اوقاف در محل امامزاده سید محمد برگزار خواهد شد

و2- هفته آینده با همکاری امور هنری، شورای هنرمندان شهرستان تشکیل خواهد شد تا از این پس از وجود هنرمندان شهرستان در پر بارتر کردن برنامه های فرهنگی بیشتر استفاده شود.

شاعران شهر یکی بعد از دیگری شعرهایشان را خواندند اما بعضی از شاعران پیشکسوت فقط نیامده بودند شعر بخوانند بلکه دل پردردی داشتند که آمده بودند در همایشی که بعد از مدت ها ترتیب داده شده بود با مسوولان شهر درد دل کنند.

 

اصغر خاسته از جمله برگزار کنندگان کنگره طی 18 سال گفت:آخرین کنگره ای که برگزار شد جمعا 14 میلیون هزینه دربرداشت که فقط 4 میلیون از آن را شهرداری تقبل کرد و 10 میلیون باقی مانده را همان مردمی پرداختند که گاه خودشان پشت درهای بسته کنگره می ماندند و به خاطر شدت ازدحام از حضور در همایش جا می ماندند.

کنگره ای که طی 18 سال برگزاری از پرطرفدارترین همایش های شعر کشور بود و خمینی شهر را در همه جای ایران به نام "کنگره میلاد آفتاب" می شناختند.

در خلال این مراسم چهار کتاب تازه منتشر شده شاعران خمینی شهر رو نمایی و یک معرفی اجمالی از شاعر به حضار ارائه شد.این عناوین  عبارت بودند از: جای پای شاپرکها سروده عبدالرضا کیانی، ترانه های باور سروده عصمت حبیبی، از ماه تا ماهی سروده پانته آ صفایی و گوشه ای در اصفهان سروده جواد ذهتاب.