کتابدار کتابخانه میرداماد، کتابدار برتر کشوری شد

ارسال در کتاب و ادبیات

زهرا رجایی کتابدار کتابخانه میرداماد خمینی شهر به عنوان یکی از کتابداران برتر کشور معرفی شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، رجایی درباره معیارهای انتخاب کتابدار برتر گفت: طی فراخوانی که نهاد کتابخانه های کشور می دهد کتابداران و مسئولان کتابخانه ها به طور جداگانه کل فعالیت های یک ساله خود را همراه با عکس به دبیرخانه ارسال می کنند تا داوری شود. امسال سوالات این فراخوان خیلی جزیی شده بود به گونه ای که می بایست دقیقا مشخص می کردیم که کدام فعالیت ها را به تنهایی انجام داده ایم و کدام را با کمک همکاران.


این کتابدار برتر که دارای شش سال سابقه کار است با بیان اینکه هر کتابخانه یک درجه دارد و برای کتابخانه های هر درجه در کل کشور سه کتابدار برتر معرفی می شود، گفت: ما کتابخانه درجه 7 محسوب می شویم.
وی همچنین درباره فعالیت هایی که در کتابخانه میرداماد انجام می شود، گفت: به عنوان مثال طرح "معرفی مشاغل" که طی آن کودکان از نزدیک با مشاغل گوناگون آشنا شده و با دعوت از یکی از شاغلان حرفه مورد نظر به سوالات آنها در همان زمینه پاسخ داده شده و ابزار کار حرفه مورد نظر نیز برایشان به نمایش گذاشته می شود، تنها در کتابخانه میرداماد به اجرا درمی آید. در این طرح همچنین مهمان کتابخانه کتابی در رابطه با شغل خود به کودکان معرفی می کند.


وی از برنامه هایی نظیر بلندخوانی، باهم خوانی و جمع خوانی، نشست ماهانه کتابخوان و... به عنوان دیگر برنامه های این کتابخانه یاد کرد.