کتاب های زندگینامه شهدای خمینی شهر معرفی شد+تصویر

ارسال در کتاب و ادبیات

نشست کتابخوان کتابخانه الغدیر تحت عنوان طلایه داران نور اینبار به مناسبت برگزاری کنگره سرداران و 2300 شهید شهرستان خمینی شهر با معرفی کتاب زندگینامه سه تن از شهدای خمینی شهر که به همت این کنگره منتشر شده، همراه شد. مسوول روابط عمومی اداره کتابخانه های شهرستان ضمن اعلام این خبر به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: در این نشست که با حضور خانواده شهدا، رضوانی فرماندار، سرهنگ محمدی معاون فرهنگی کنگره شهدای شهرستان، حاج حیدری شهردار، برخی اعضای شورای اسلامی شهر، موسوی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وهلاکویی مدیرکل اداره کتابخانه های عمومی استان اصفهان برگزار شد، نویسنده کتاب «آقای مربی» که زندگینامه شهید محمود عموشاهی را در قالب داستان به رشته تحریر درآورده به معرفی اثر خود پرداخت. زهره صرامی با گریزی به مراحل مختلف تدوین کتاب نمونه هایی از داستان های آن را نیز خوانش کرد.

 photo 2016 10 29 09 32 06
در ادامه چند نفر از کتابداران این کتابخانه به معرفی آثاری دیگر از کنگره شهدای شهرستان به نام های « فاتح تپه ها» زندگینامه سردار شهید غلامرضا موذنی و «شهیده طیبه» زندگینامه طیبه واعظی یکی از زنان مبارز خمینی شهری پرداختند. نمایشنامه خوانی توسط مصطفی جعفری و محمدتقی شیخی از متن نمایشنامه «یک پنجره لالایی» نوشته مصطفی جعفری از دیگر بخش های جذاب این برنامه بود.


در پایان از حضور خانواده های سرداران شهید محمود عموشاهی، شهید محمد مجیری، شهید محسن حیدری، شهید عبدالمهدی کاظمی که در این نشست حضور داشتند، تقدیر و تشکر شد.

photo 2016 10 29 09 32 00
برپایی نمایشگاه عکس «روایت عروج» از برنامه های در حاشیه این نشست بود که با استقبال مخاطبان روبرو شد.


بر اساس همین گزارش، نشست کتابخوان فاتحان خورشید نیز به همین مناسبت در فرهنگسرای درچه برگزار شد. در این نشست که با حضور خانواده ای شهدا، محمودی شهردار درچه، برخی از اعضای شورای شهر درچه و موسوی رییس اداره فرهنگ ارشاد شهرستان همراه بود، کتاب هایی که به همت کنگره سرداران و 2300 شهید شهرستان توسط شهروندان درچه ای به رشته تحریر درآمده، معرفی شد.

photo 2016 10 29 08 12 41
سلام دایی جون، سیدبلبلی، اسارت جبهه ای دیگر، هجرت تا بهشت و در آغوش امواج عناوین کتاب هایی بود که توسط نویسندگانش معرفی شد.
در پایان این نشست نیز از خانواده های شهید پاسدار سید سجاد حسینی، شهید پاسدار یحیی براتی احمدآبادی، شهید مهدی اسحاقیان و شهید مهدی هزاره از اتباع افغان تقدیر و تشکر شد.

photo 2016 10 29 08 12 44