جمعه بازار کتاب در خمینی شهر برپا شد

ارسال در کتاب و ادبیات

سالهاست که خمینی شهری ها برای خرید و فروش کتاب خصوصا کتاب های کنکور و کتاب های دانشگاهی صبح جمعه شان را خرج می کنند و از اینجا تا پارکینگ طالقانی اصفهان را با هر وسیله نقلیه ای طی کرده و پس از چند ساعت پرسه زدن میان میزها و کارتون های پر از کتابی که گاه شلختگی و بی نظمی اش بدجوری توی ذوق آدم می زند، خسته و کوفته و در حالی که احساس می کنند چیزی از تعطیلی پایان هفته برایشان باقی نمانده به خانه برمی گردند. این روزها اما آگهی های تبلیغاتی در سطح شهر دیده می شود که خبر از برگزاری جمعه بازاری با عنوان «آدینه کتاب» می دهد. آدینه کتابی که قصد دارد از این پس به عصرهای جمعه خمینی شهر رنگ «کتابی» بزند.


جمعه 26 شهریور دومین جمعه ای بود که زنگ کتاب را در باغ بانوان به صدا درآوردند. چیزی به ساعت 6 نمانده بود که میزها گرداگرد زمین اسکیت را احاطه کرد و کتاب ها میهمان میزها شد. درب های باغ که گشوده شد، شهروندان توی باغ آمدند و به گشت و گذار در باغ اندیشه پرداختند.

200 200
سازمان رفاهی تفریحی شهرداری خمینی شهر جمعه 19 شهریور اولین گام را برای اجرای آزمایشی این طرح فرهنگی بزرگ برداشت و مسلما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیار است.
عمادی یکی از دست اندرکاران این طرح فرهنگی در اینباره به خبرنگار فرصت آنلاین می گوید: هفته اول کار را با 10 میز شروع کردیم و امروز 12 میز چیده ایم. در نظر داریم با اجرای چند طرح متنوع همشهریان را درگیر کتاب و کتابخوانی کنیم. مثلا هر کس دوست داشته باشد می تواند تعدادی کتاب از کتابفروشی های مورد قرارداد بیاورد و اینجا به فروش برساند و درصد دریافت کند. امکان فروش کتاب های شخصی هم اینجا ایجاد شده است.

photo 2016 09 17 10 34 16
بر اساس همین گزارش، اگرچه غالب بازدید کنندگان در برگه های نظرسنجی از مکانی که برای برپایی جمعه بازار انتخاب شده ابراز رضایت کرده اند اما واقعیت این است که چنین نمایشگاهی باید در محیطی برپا شود که مناسب 4 فصل سال باشد و علاوه برآن با توجه به اینکه در ساعات اولیه شب نیز برپاست نور مناسب تامین گردد. بازدید کنندگان همچنین از زمان برپایی کلاس یعنی عصرهای جمعه نیز راضی بوده اند و غالبا بر اساس تجربه ای که از جمعه بازار اصفهان دارند، به دنبال کتاب های کمک درسی و دانشگاهی به این مکان آمده اند.

photo 2016 09 17 10 34 10