مهدی صرامی/عکاس

ارسال در هنر

 

in-shomare-baنام:                 مهدی صرامی

تولد:                1362خمینی شهر

هنرمند عکاس خمینی ­شهری پس از اخذ دیپلم ریاضی وارد رشته کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی خمینی ­شهر شد و پس از اتمام تحصیلات در یک شرکت کامپیوتری به عنوان مسوول امنیت شبکه مشغول به کارگردید.

 

وی به خاطر علاقه شخصی به هنر عکاسی وارد این عرصه شد و از طریق انجمن عکاسان خمینی­ شهر (انجمن سینمای جوان) شاگردی استاد غیاثی را کرد و عکاسی را فرا گرفت. به خاطر انعکاس مشکلات زندگی مردم عکاسی مستند اجتماعی را انتخاب کرد. صرامی در حال حاضر در انجمن عکاسان خمینی­ شهر و اصفهان فعالیت دارد و با شرکت مستمر در جلسات هفتگی و همچنین دوره­ های مختلف آموزشی سعی در ارتقا هنر عکاسی خود دارد.

مهدی صرامی در جشنواره­ های عکاسی خمینی­ شهر - خوزستان - اصفهان - ملایر شرکت داشته و عکس­هایش پذیرفته شده است. وی همچنین در نمایشگاه­های جمعی خانه هنرمندان اصفهان و "روزنه­ای به ورزنه" شرکت فعال داشته است. تنها دو نفر از عکاسان خمینی شهری عضو انجمن معتبر عکاسان ایران زیر نظر وزارت کشور هستند: یکی مهدی صرامی و دیگری امین طالبی.

پیشنهاد آقای صرامی این است که هرکس در هر زمینه کاری به یک هنر روی آورد و در یک هنر مسلط شود. از نظر او اگر کسی هنر عکاسی را از طریق تحصیلات آکادمیک فرا گرفت پایه قوی دارد ولی به طور آزاد نیز می توان آن را به خوبی یاد گرفت و در این زمینه فعالیت داشت. صرامی عکاسی را از آن دست هنرهایی می داند که می تواند منبع درآمد خوبی هم باشد. به نظر صرامی وضعیت انجمن عکاسان خمینی ­شهر خیلی بهتر شده و اگر فردی خواهان یادگیری این رشته باشد امکانات آموزشی در شهر به خوبی فراهم شده است. مجله "عکاسی خلّاق" و چند سایت مفید در این زمینه از جمله منابعی است که این هنرمند در اختیار علاقمندان قرار می دهد:

سایت های عکاسی ایرانی:

http://www.akkasee.com/

http://www.chilick.com/

سایت انجمن عکاسان ایران:

http://nips.org.ir/

سایت کانون عکس اصفهان:

http://www.isfahanphotoclub.com/

سایت عکس مهدی صرامی:

http://www.mehdisarrami.com