ابراهیم بیاتی (نقاشی)

ارسال در هنر

 نام:                           ابراهیم بیاتی

 

تاریخ تولد:                  1347

           

رشته هنری:           نقاشی:


ebrahim-bayati

شرح حال: 

   

دیپلم خود را در رشته ادبیات اخذ کرد و به خاطر علاقه­ی وافری که به هنر داشت و آرامشی که از هنر به دست می آورد وارد این عرصه­ شد. کاردانی هنرهای تجسمی را در دانشگاه شهید هاشمیان و کارشناسی طراحی و گرافیک را در دانشگاه شهید رجائی تهران به اتمام رساند.

سابقه­ ی طولانی تدریسش در هنر از سال 1368 تا کنون گواه علاقه اش به هنر و آموزش در این زمینه است: معلم هنر آموزش و پرورش، استاد هنر در دانشکده ­های هنر دانشگاه آزاد شاهین ­شهر، دانشگاه علمی-کاربردی نقش ­جهان، علویجه، بزرگمهر و سروش و مربی هنر در آموزشگاه های هنر خمینی­ شهر در پرونده تدریس او ثبت شده است اما فعالیتش فقط به تدریس محدود نمی­ شود بلکه در دیگر رشته های هنری نیز فعالیت هنری دارد: طراحی دکور صحنه تئاتر در اصفهان و خمینی­ شهر، همکاری با انجمن خوشنویسان، همکاری با سینماگران جوان خمینی ­شهر، همکاری با انجمن نقاشان اصفهان.

در نمایشگاه­ های متعددی آثار خود و هنرجویانش را به اجرا گذاشته است: اولین نمایشگاه گروهی انجمن نقاشان اصفهان، چند نمایشگاه گروهی از آثار خود و هنرجویان خمینی ­شهری در آموزش و پرورش شهرستان و سالن ­های الغدیر و سینمافرهنگ. همچنین از طرف انجمن نقاشان اصفهان و اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بخاطر تدریس موفق و از فرمانداری شهرستان و اولین جشنواره فیلم و عکس خمینی­ شهر تقدیرنامه دریافت کرده است.

ابراهیم بیاتی خدا را مشوق و پشتوانه­ی اصلی خود می داند و نوجوانان و جوانان را به یادگیری هنر تشویق می کند و اعتقاد دارد که هنر می­تواند آرامش ­دهنده و برطرف کننده خلأهای زندگی باشد. برادر و خواهرزاده ­اش را به یادگیری هنر تشویق کرده است تا آنجا که به موفقیت هایی در این زمینه دست یافته اند.

بهترین خاطره­ ی بیاتی از نقاشی صحنه ­ی عبور حضرت اباالفضل (ع) از رود فرات است. تابلو را برای یکی از گذرهای عزاداری طراحی کرده بود اما بعد از اتمامش از همسایگان خود خواست تا از تابلو بازديد کنند و نظر بدهند، همگی به شدت تحت تاثیر قرار گرفتند و از او خواستند تا تابلو را بیرون از منزل قرار دهد تا دیگر همسایگان نیز از آن بازديدن کنند و از قضا کسی که مهارت پرده ­خوانی داشت از آنجا عبور می­ کرد و با دیدن تابلو شروع به پرده­ خوانی برای حضرت ابالفضل(ع) نمود، کوچه شلوغ شد و صدای گریه حضار بالا گرفت.

حرف آخر آقای بیاتی این است که در شهرستان خمینی­ شهر استعدادهای زیادی وجود دارد و این شهر در همه رشته های هنری حرف برای گفتن دارد و لازم است تا توجه بیشتری به استعدادهای نوجوانان و جوانان شهرستان شود. این هنرمند اعتقاد دارد که بسیاری از معضلات جامعه را می­توان با هنر برطرف کرد چون شخصی که هنر می­آموزد می­تواند دنیا را زیباتر ببیند و آرامش داشته باشد و این زیبائی و آرامش را به دیگران نیز انتقال دهد.