فعالیت کارگاه های «کاشی هفت رنگ» در سکوت

ارسال در هنر

کارگاه های کاشی هفت رنگ و مینیاتور قریب به یک سوم از اعضای اتحادیه صنف صنایع دستی خمینی شهر را به خود اختصاص داده اند. رییس اتحادیه صنف صنایع دستی خمینی شهر دراینباره به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: کارگاه های کاشی هفت رنگ که غالبا در بلوار آزادگان، خیابان حکیم فرزانه و بلوار امیرکبیر فعالیت می کنند یک سوم از اعضای اتحادیه صنف صنایع دستی خمینی شهر را به خود اختصاص داده اند به گونه ای که از 300 عضو این اتحادیه 90 عضو کاشی ساز هفت رنگ و مینیاتورکار هستند. خانم تفرشی می گوید: علیرغم اینکه 90 درصد از هنر خاتم کاری کشور در خمینی شهر به اجرا در می آید اما تنها 16 نفر از خاتم کاران به عضویت اتحادیه درآمده اند این در حالی است که 300 خاتم کار از نمایدگی میراث فرهنگی و صنایع دستی در خمینی شهر کارت عضویت گرفته اند. وی دراینباره افزود: غالب خاتم کارها و میناکارهای خمینی شهر در خانه های خود مشغول تولید هستند.
تفرشی که به تازگی به عنوان رییس این اتحادیه انتخاب شده است، از فعالیت افرادی متقلب و هنرمندنما در حوزه قلمزنی و میناکاری در شهرستان خبر داد و افزود: همه تلاش مان را به کار می گیریم تا از فعالیت متقلبانی که قلمزنی به صورت پرس و میناکاری چاپی را در خمینی شهر رواج می دهند و باعث وارد شدن خسارت به هنرمندان واقعی می شوند، جلوگیری کنیم.
گفتنی است اتحادیه صنف صنایع دستی خمینی شهر سالهاست تحت عنوان اتحادیه مسگرها و قلمزن ها فعالیت می کند و رسته ای تحت عنوان ضایعاتی ها نیز از زیر مجموعه های این اتحادیه است.