هیاتی باید همه فن حریف باشد

ارسال در اخلاق و اندیشه

به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان  و در آستانه ماه محرم همایش مسوولان و مداحان هیئات مذهبی شهرستان با حضور معاون سیاسی فرمانداری، شهردار، اعضای شورای شهر، دیگر مسوولان شهرستان شب گذشته در آستان امامزاده سید ابراهیم(ع) ورنوسفادران برگزار شد.


به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در این همایش  رییس اداره تبلیغات شهرستان، هیئات مذهبی را به رعایت حق الناس مخصوصا برای دستجات عزاداری توصیه کرد و گفت: هیاتی باید همه فن حریف باشد. باید دایره المعارف اسلامی باشد. مگر می شود شیعه و پیرو ائمه(ع) باشیم ولی در مورد ایشان اطلاعات نداشته باشیم.


حجت الاسلام سید محسن کوچکی به لزوم  انجام کار فرهنگی اشاره کرد و گفت: بیایید فرهنگ نذر را به طور صحیح ترویج دهیم. اگر غذا نذر می کنیم، خدای ناکرده اسراف نشود. می توان این هزینه ها را در مسیر فرهنگی خرج کرد که آثار آن تا ابد باقی بماند.


وی توصیه کرد: در استفاده از برق و گاز در هیئات مواظبت باشید و از کارهای خطرناک مانند لوله کشیدن غیرمجاز بپرهیزید. در این زمینه ها با اداره برق و گاز، در بحث خدمات شهری با شهرداری، در بحث امنیت با نیروی انتظامی و دیگر ارگان های مربوطه هماهنگی کنید.


سخنان شهردار، رییس شورای شهر،  رییس اداره برق شهرستان و روسای کانون مداحان استان  و شهرستان در رابطه با لزوم توجه به مسائل فرهنگی، تکمیل شناسنامه و کارت الکترونیکی مداحان، آموزشگاه مداحی طه و طرح بیمه هیئات مذهبی از دیگر سخنرانی های کوتاهی بود که در این همایش انجام شد.
در پایان مراسم گروه موزیک محله گارسله به اجرای برنامه پرداخت.