فعالیت 1700 کانون فرهنگی و قرآنی در مساجد استان

ارسال در اخلاق و اندیشه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در حال حاضر یک‌هزار و 700 کانون فرهنگی و قرآنی در مساجد استان وجود دارد که در زمینه آموزش و ترویج قرآن کریم فعالیت می‌کنند.
به گزارش فرصت آنلاین حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی تاکنون در این راستا فعالیت‌های خوب و چشمگیری داشته و توانسته در حوزه قرآنی نیز این جایگاه را ارتقا دهد.
وی تصریح کرد: استان اصفهان در حوزه‌های هنر و قرآن کریم، پژوهش‌های قرآنی و همچنین در حوزه تبلیغ و ترویج قرآن کریم در کشور رتبه برتر را دارا است و در مجموع می‌توان استان اصفهان را از استان‌های برتر در حوزه فعالیت‌های قرآنی در کشور محسوب کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: باید با تلاش، کوشش و مدیریت جهادی، استان اصفهان را در تمام زمینه‌ها و حوزه‌های قرآنی به عنوان برترین استان در این زمینه تبدیل کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر متاسفانه آمار دقیقی از موسسات فرهنگی و قرآنی که در استان اصفهان فعالیت می‌کنند، وجود ندارد، اما یک‌هزار و 700 کانون فرهنگی و قرآنی در مساجد استان اصفهان وجود دارد که در زمینه آموزش و ترویج قرآن کریم فعالیت می‌کنند و همچنین 60 موسسه قرآنی نیز تا کنون در استان اصفهان تاسیس شده که از اداره‌ ارشاد مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند و در حدود 100 موسسه جدید نیز از طریق اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به اخذ مجوز کرده‌اند که در شرف اخذ مجوز هستند.