موبایل خطرناک ترین وسیله بعد از تفنگ است

ارسال در اخلاق و اندیشه

هم قادر است بیشتر به دیگران کمک کند و هم خداوند به عوض این نیکوکاری دستانش را پر می کند. دکتر ابراهیمی در همایش مادران آگاه که روز 17 دی ماه به همت سازمان رفاهی تفریحی در باغ بانوان برگزار شد، با تاکید بر تلاش شهروندان بر اخلاق مداری، از قول حضرت علی (ع) گفت: با اخلاق می شود دل مردم را به دست آورد اما با پول نه. وی با ابراز تاسف از اینکه اخلاق دارد از جامعه ما رخت برمی بندد، توجه بانوان حاضر در جلسه را به این نکته جلب کرد که رمز موفقیت آدم های بزرگ در دنیا IQ زیاد نیست بلکه آن چیزی که 80 درصد در موفقیت ما تاثیر دارد، EQ می باشد. دکتر ابراهیمی از برخورداری از مهارت های ارتباطی، خودکنترلی، اعتماد به نفس، کمک به دیگران، امانتداری، صداقت و... به عنوان EQ یاد کرد و افزود: مجموعه این ویژگی ها اخلاق را می سازد. وی به مادران حاضر در جلسه توصیه کرد به جای اینکه همه انرژی و تمرکز خود را صرف درس بچه هایشان کنند روی اخلاق آنها کار کنند تا فرزندان موفقی داشته باشند. دکتر ابراهیمی در اینباره تصریح کرد: همه آدم های موفق در دنیا از لحاظ هوشی آدم های متوسطی بوده اند. خداوند در وجود تک تک انسان ها استعدادها و مهارت هایی به ودیعه گذاشته که اگر در زمان و مکان مناسب آنها را کشف کرده و از آن استفاده نمایند، در دنیا مطرح خواهند شد.


دکتر ابراهیمی متخصص فناوری اطلاعات، در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با تاثیر رسانه های گروهی و شبکه های اجتماعی بر خانواده گفت: طی تحقیقی در انگلیس مشخص شده که خطرناک ترین وسیله بعد از تفنگ، موبایل است. کسی که موبایل دارد معنی اش این است که اینترنت دارد، ماهواره دارد و قادر است به همه کس و همه جا متصل شود. وی با ابراز تاسف از اینکه تنها 7 درصد از والدین مطلع هستند که فرزندانشان در فضای مجازی چه می کنند، از پدر و مادرها خواست که در این زمینه آموزش های لازم را ببینند چراکه تنها 10 درصد از افرادی که در فضاهای مجازی فعالیت دارند، سالم هستند. ابراهیمی یکی از بهترین و کوتاهترین راهکارهای پیشگیری از آسیب دیدن فرزندان از فضاهای مجازی را «افزایش میزان حضور والدین در کنار خانواده» عنوان کرد و افزود: اگر برای خانواده تان وقت نگذارید دیگران این وقت را برایشان پر می کنند. وی به مادران حاضر در جلسه توصیه کرد که با فرزندانشان همراه شده و به بازی های گروهی و خانوادگی بپردازند، برای بچه ها داستان های تخیلی تعریف کنند و اجازه بدهند بچه ها از داستان نتیجه بگیرند.


دکتر ابراهیمی در پایان تاکید کرد که رسانه های دیجیتال تنها از ابعاد منفی برخوردار نیستند بلکه تاثیرات مثبتی نیز دارند که به جهت گستردگی و حساسیت موضوع باید در جای دیگری به آن پرداخت.