طرح تشکیل مجمع خیّرین قرآنی در سال 1393 اجرا خواهد شد

ارسال در اخلاق و اندیشه

 به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، مدیر عامل اتحادیه تشکل های قرآنی در این مجمع عمومی که هفتم خرداد ماه در سالن اجتماعات کتابخانه الغدیر تشکیل گردید، گفت: طرح «به استقبال بهار قرآن» شامل برپایی محافل قرآنی در مساجد قبل از شروع ماه مبارک رمضان و همچنین همایش قرآنی در سینما فرهنگ با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان و با هدف اعلام و تبلیغ مراسم جزءخوانی شروع خواهدشد.


سید محمد مهدی ابطحی در این مجمع برنامه های ماه مبارک رمضان را اینگونه تشریح کرد: تهیه و توزیع جزوات مفاهیم هر جزء در مراسم جزءخوانی، برپایی محافل قرآنی در بقاع متبرکه به پیشنهاد اداره اوقاف شهرستان در طول ماه مبارک، برپایی مراسم جزءخوانی در پارک ها که سال گذشته برای نخستین بار با استقبال خوب همشهریان برگزار شد.


مسوول محفل قرآنی امام رضا(ع) در مورد طرح مجمع خیّرین قرآنی توضیح داد: مجمع خیّرین کتابخانه ساز، مجمع خیّرین سلامت، مجمع خیّرین ورزشی و دیگر خیریه ها در این شهرستان مشغول به فعالیت اند و جای خالی مجمع خیّرین قرآنی به چشم می خورد. طرح تشکیل مجمع خیّرین قرآنی با هدف جمع آوری کمک های مردمی برای تمامی تشکل های قرآنی عضو اتحادیه، سال 1393 اجرا خواهد شد. وی اضافه کرد: مسوولان شهرستان از جمله نماینده مجلس حمایت خود را از این طرح اعلام نموده و اساسنامه آن نیز تهیه شده است.


این استاد حوزه و دانشگاه به ثبت تشکل های قرآنی از طریق اداره ارشاد یا اداره تبلیغات تاکید کرد و گفت: دو سال پیش نخستین نمایشگاه بزرگ قرآنی از طرف اتحادیه و با همکاری اداره اوقاف شهرستان در مصلای نمازجمعه برپا شد که امسال برآنیم دومین نمایشگاه را در مهرماه ایام دهه ولایت برپا کنیم.


دیوارنویسی و نصب پیام های قرآنی در سطح شهر، ایجاد تخفیف برنامه های تفریحی و ورزشی و شنا ویژه تشکل های عضو اتحادیه، عضویت برادران فعال قرآنی در پایگاه بسیج مهد قرآن خمینی شهر، پیگیری استفاده تشکل های عضو از فضای مدارس جهت تشکیل کلاس، اجرای مسابقات ورزشی بین تشکل ها، تشکیل کلاس های بهداشتی یا سخنرانی ویژه اعضا با همکاری شبکه بهداشت شهرستان، برگزاری کلاس های تفسیر در نقاط مختلف شهر، برپایی کارگاه های مهارت های بیان تفسیر، کارگاه خانواده قرآنی، کارگاه نقد شبکه های ماهواره ای، کارگاه آشنایی با فرق و مذاهب و... از دیگر طرح های بیان شده در این مجمع عمومی بود.


در حاشیه این مراسم از مسعود صرامی رتبه دوم جشنواره رضوی سال گذشته در رشته ابتهال و همچنین از سجاد هاشمیان رتبه دوم مرحله کشوری مسابقات دانشجویی اخیر رشته ترتیل قرآن تقدیر به عمل آمد.


لازم به ذکرست اتحادیه تشکل های قرآنی خمینی شهر در سال 1388 تاسیس گردید و هم اکنون بیش از 60 مرکز قرآنی عضو آن هستند. همچنین دفتر اتحادیه واقع در بلوار شهید طالقانی، کوچه 7، طبقه فوقانی قرض الحسنه ثامن الأئمه(ع) روزهای زوج ساعت 6 تا 8 عصر پاسخگوی مراجعان می باشد.