تا شیطان بزرگ زنده است، نمی توان از مکر او در امان بود

ارسال در اخلاق و اندیشه

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خمینی شهر، حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ عباس رحیمی در خطبه های این هفته با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان گفت: حواسمان باشد که دشمن دشمن است. به هیچ وجه نمی شود به آمریکا اعتماد کرد. آمریکا شیطان بزرگ است و تا شیطان بزرگ زنده است، از مکر او در امان نباشید. دارند به ملت ما توهین می کنند، ما را بازی می دهند. مسؤولان حواسشان جمع باشد که با دشمن طرفند و حرف می زنند نه با کسی که توبه کرده و دوست است. دشمنی که هر لحظه ممکنست زهر خود را بریزد. وقتی دشمن از طریق دشمنی راهی پیدا نکرد، از راه دوستی ضربه خود را می زند. مردم و مسؤولان حواستان باشد. ادعاهای آمریکا نه از ره دوستیست. الان هم که دوستی نمی کند، قلدری می کنند.
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: برای ملت ما مسائل فرهنگی و ارزشی مهمتر از نان و آب است. باید مواظب حرفهایمان باشیم. وزیر ارشاد هم پس از سخنان مقام معظم رهبری بیانیه صادر کرد که ما دغدغه رهبری را درک می کنیم. ولی گاهی بعداً این شعارها و بیانیه ها فراموش می شود. امیدواریم عملکرد وزیر ارشاد به گونه باشد که مانند وزیر ارشاد دولت اصلاحات گرفتار نگردد. باید بحث سینما، مجلات، روزنامه ها و جشنواره ها را به شدت زیر نظر داشته باشد که از خطوط قرمز تجاوز نکند.
خطیب جمعه خمینی شهر ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: امروز ولادت بهترین پرستار بشریت زینب کبری(س) زینت پدر است. سخنرانیهای حضرت پس از عاشورا بیشتر از شمشیر برادرش در کربلا بر یزید ضربه زد. حضرت در ایام اسارت اهلبیت(ع) پرستار حضرت سجاد(ع) و کودکان بود. در حدیثی می خوانیم کسی که به مدت یک شبانه روز به پرستاری و مراقبت بیماری به پاخیزد، خداوند او را با ابراهیم خلیل(ع) مبعوث می گرداند و از صراط چون برق درخشنده می گذرد. زنی که از شوهر بیمارش نگهداری کند مانند همسران جانباز نیز مشمول این حدیثند. این روز را به پرستارانی که زینب گونه وظیفه شان را انجام می دهند، تبریک می گوییم.
حاج آقا رحیمی با اشاره به روز بزرگداشت شهدا گفت: در 22 اسفند 1358 یعنی یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی که هنوز جنگ تحمیلی آغاز نشده بود، امام خمینی(ره) فرمان تشکیل بنیاد شهید را صادر نمود. خانواده شهدای 15 خرداد، 17 شهریور و دیگر شهدای انقلاب و بعداً هم شهدای دفاع مقدس باید رسیدگی می شدند، نباید فراموش می شدند. اصل انقلاب مال آنها بود. باید در جهت تکریم خانواده شهدا گام برداریم.
امام جمعه خمینی شهر ساگرد تأسیس کانونهای مساجد را در پیش داریم. کانونهای مساجد باید فعالتر از گذشته به نقش حیاتی شان در مسجد عمل کنند و این امر با وحدت بین امام جماعت و هیأت امنا و بسیج مسجد میسّر است.