جلسات مذهبی خمینی شهر ساماندهی می شود

ارسال در اخلاق و اندیشه

 

jalaseکارشناس امور فرهنگی و تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی خمینی شهر در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین تعداد 360 هیات مذهبی فعال در شهرستان را  چشمگیر دانست و گفت: از جمله وظایف این اداره ساماندهی این هیئات است.

 

جواد رحیمی به برگزاری یک دوره آموزشی سه روزه با عنوان "آسیب های اجتماعی" با حضور مسوولان هیئات و مداحان اشاره کرد که برای اولین بار قبل از شروع ماه محرم در خمینی شهر و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و نیروی انتظامی برگزار شد. وی با تاکید بر تاثیرگذاری هیئات و مداحان بر جامعه، به برگزاری گردهمایی مسوولان هیئات و مداحان با سخنرانی حجت الاسلام بهشتی نژاد در امامزاده سید ابراهیم (ع) ورنوسفادران اشاره کرد. رحیمی ارائه تذکرات به هیئات و مداحان مبنی بر دوری گزیدن از خرافات و بدعت ها و برگزاری هر چه باشکوه تر عزاداری ها، تذکرات سرهنگ یاردوستی در زمینه رعایت نظم و انضباط و همچنین توزیع بسته های فرهنگی را از جمله برنامه های این همایش عنوان کرد.

کارشناس امور فرهنگی و تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی خمینی شهر در پاسخ به سوال خبرنگار فرصت آنلاین درمورد اقدامات این اداره در ماه محرم گفت: همایش طفلان منتظر (شیرخوارگان حسینی) برای چهارمین سال متوالی در صبح جمعه ششم ماه محرم در مصلای نمازجمعه با همکاری شهرداری، ستاد نماز جمعه، هیات رزمندگان اسلام و نیروی انتظامی برگزار شد که اداره تبلیغات شهرستان در برپایی آن نقش محوری دارد. وی همچنین تجمع دسته جات و هیئات مذهبی در صبح روز تاسوعا در میدان امام(ع) نیز به صورت ستادی و با محوریت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خمینی شهر برای دومین سال متوالی را از جمله برنامه های این اداره عنوان کرد.

کارشناس امور فرهنگی و تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی، ساماندهی جلسات مذهبی به ویژه جلسات خواهران که در منازل یا اماکن عمومی برگزار می شود را ازجمله برنامه های جدید  این اداره برشمرد. وی در توضیح این مطلب گفت: تیم های نظارتی با همکاری حوزه علمیه خواهران تشکیل می شود و طی این دو ماه محرم و صفر از این جلسات بازرسی به عمل می آید و نقاط قوت و ضعفشان ثبت و ارزیابی می گردد. رحیمی تاکید کرد: در پایان ماه های محرم و صفر از هیئات، مداح ها و سخنرانان نمونه تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی صدور کارت موقت ویژه مداحان شهرستان و توزیع مواد غذایی بین هیئات مذهبی طبق سنوات قبل و هماهنگی های انجام شده با اداره بازرگانی را از دیگر فعالیت های این اداره در ماه محرم برشمرد.

در پایان کارشناس امور فرهنگی و تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی خمینی شهر  با اشاره به برنامه های فرهنگی متعددی که این اداره در سطح وسیع در شهرستان اجرا می کند، گفت: مسائلی مانند قمه زنی باعث می شود این برنامه ها انعکاس و بازتاب چندانی در بیرون از شهر نداشته باشد و چهره نازیبایی را از خمینی شهر ارائه دهد. وی در ادامه تاکید کرد: این بدعت ها حتی روی بودجه شهرستان هم تاثیر گذاشته است.