پيش بيني امام خميني (ره) درباره فتح سنگرهای کلیدی جهان توسط اسلام در حال تحقق است

ارسال در اخلاق و اندیشه

emam-khomeiniبا توجه به فرارسیدن سالروز قطعنامه 598 (اتمام جنگ تحمیلی عراق به ایران) پایگاه بسیج ولایت مسجد هاشمیه با همکاری ستاد نماز جمعه خمینی شهر مراسمی برگزار نمود.

 

در این مراسم که پس از نماز جماعت مغرب و عشا برگزار شد، امام جمعه موقت اهواز حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی به ایراد سخنرانی پرداخت.

وي در قسمتی از این سخنرانی به ویژگی های امام خمینی(ره) اشاره نمود و گفت: ما نمی توانیم ادعا کنیم که امام را خوب شناخته ایم. امام در همه چیز توازن داشت؛ جذابیتهای درونی، جذابیتهای برونی، توازن در گفتار، توازن در سیاست گذاری.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به تحولات منطقه افزود: امروز غوغایی در منطقه خاورمیانه پیدا شده و سر منشأ این تحولات که به تعبیر مقام معظم رهبری(ره) خاورمیانه اسلامی را رقم می زند، کسی نیست جز حضرت روح ا...(ره) و رهبری روح ا... گونه جانشین شایسته اش حضرت آیت ا...العظمی امام خامنه ای. و این تحولات آینده جهان را به نفع اسلام و مسلمین، به نفع جبهه جهانی اسلام رقم خواهد زد و در این هیچ تردیدی نیست.

مدیر حوزه علمیه خوزستان با اشاره به گسترش اسلام بیان کرد: امروز موج اسلام گرایی حتی تا دانمارک هم کشیده شده. همان دانمارکی که کثیفترین توطئه ضد اسلام در آنجا شکل گرفت. بدترین جسارتها را به اسلام و پیامبر اسلام(ص) کردند تا جلوی اسلام گرایی را بگیرند. الان روز عاشورا در کپنهاگ پایتخت دانمارک دسته 15 هزار نفری عزاراداری می کنند. سرمنشأ این تحولات عظیم امام خمینی(ره) است.

استاد حوزه علمیه اهواز اضافه کردند: یکی از تحلیلگران معروف آمریکایی شش سال قبل گفته آن چیزی که آمریکا را تهدید می کند، بمب اتم ایران نیست بلکه بیداری نسل جوان خاورمیانه است که الگوی خود را از ایران گرفته اند. و دیدیم آنچه اتفاق افتاده.

حاجتی در پایان گفت: امام فرموده با اطمینان می گویم اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد. و این اتفاق درحال رخ دادن است. پس باید آماده باسیم تا این آینده پیش رو را ببینیم چون شما در صحنه هستید و پیرو ولایت فقیه و جانفشان رهبری.

***

        قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت یکی از قطعنامه های شورای امنیت است که در ۲۹ تیر ۱۳۶۶، برای پایان دادن به جنگ ایران و عراق صادر شد. این قطعنامه از نظر کمی و تعداد واژه های به کار گرفته شده مفصل ترین و از نظر محتوا اساسی ترین و از نظر ضمانت اجرا قوی ترین قطعنامه شورای امنیت در مورد این جنگ بوده است. این قطعنامه بلافاصله از سوی عراق پذیرفته شد، ولی بعد از گذشت یک سال و هفت روز در ۲۷ تیر ۱۳۶۷ از سوی ایران پذیرفته شد.

        امام خمینی(ره) در ۲۹ تیر ۱۳۶۷ پیامی درباره پذیرش قطعنامه منتشر کردند که به «نوشیدن جام زهر» معروف شد.

        پذیرش این قطعنامه هرچند به معنای پذیرش آتش بس از سوی ایران بود، ولی عراق به حملات خود ادامه داد و مجدداً داخل خاک ایران شد تا نقاط مهمی از جمله خرمشهر را به دست بیاورد تا با وضع بهتری در مذاکرات حضور داشته باشد، اما موفقیتی به دست نیاورد و نهایتاً جنگ در ۲۹ مرداد ۱۳۶۷ پایان یافت.

        در این مراسم برخی از اعضای گردان 121 امام حسین(ع) به صورت مهمان حضور داشتند.

        در حاشیه این مراسم کتاب «عصر امام خمینی(ره)» نوشته خود سخنران با تخفیف به فروش می رفت.

        حجت الاسلام حاجتی در اینترنت دارای پایگاه اطلاع رسانی به آدرس www.hajati.org می باشد که در آن فایلهای صوتی و تصویری سخنرانی های وي موجود است.