نماز جمعه هنوز مظلوم و غریب است

ارسال در اخلاق و اندیشه

هفته بزرگداشت نماز جمعه، تحریم های جدید آمریکا، روز ملی کارآفرینی، مسأله مظلومیت مردم فلسطین از جمله مطالب مهمی بود که در نخستین نماز جمعه مرداد ماه 1396 بیان گردید.


به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین آیت ا... شیخ عباس رحیمی نماز جمعه را هنوز مظلوم و غریب دانست و گفت: نماز جمعه به آنجایی که باید برسد، نرسیده. هنوز خیلیها از این توفیق و خیر محرومند. طبق سخن امام راحل از بزرگترین عنایات خداوند بر جمهوری اسلامی ایران همین نماز جمعه است.
نماینده ولی فقیه ضمن تشکر از تمامی کسانی که به برپایی نماز جمعه کمک و حمایت می کنند، اظهار داشت: از نظر مالی دولت هیچ کمکی به نماز جمعه ها نمی کند. هر چه هست از برکت کمکهای شما مردم خیّر می باشد.


استاد حوزه و دانشگاه از تمامی جوانان و نوجوان، مرد و زن و تمامی شعرا دعوت کرد تا در درمورد ارزش و اهداف نمازجمعه، اهمیت و فواید آن، آثار و برکات و... شعر بسرایند و در مسابقه ای به مناسبت هفته بزرگداشت نماز جمعه شرکت کنند تا در مراسمی به برگزیدگان جوایزی اعطا گردد. مهلت ارسال اشعار تا عید قربان خواهد بود.
خطیب جمعه در ادامه به تحریمهای جدید آمریکا بر ایران اشاره کرد و گفت: آنها گمان کرده اند این تحریمها ملت ایران را از پا درمی آورد اما 38 سالست تحریم می شویم و مشکلاتی برای ملت ایجاد می شود ولی مردم روی پایشان ایستاده اند و پشت سر رهبری استقامت می کنند. آمریکا هم بداند ملت ایران بیدی نیست که از این بادها بلرزد و مطمئن باشد چوب آن را خواهد خورد و پشیمان خواهد شد.


رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به 6 مرداد روز ملی روز کارآفرینی، خطاب به بیکارانی که حرفه ای بلد نیستند، گفت: مراکز آموزشی فنی و حرفه ای کشور نقش خوبی در این امر دارند چرا که بسیاری از بیکاران کسانی اند که حرفه ای بلد نیستند. مراکز فنی و حرفه ای امکاناتی رایگان فراهم می نماید و این بیکاران را آموزش می دهد تا بروند در جامعه خدمت کنند.


مسأله مظلومیت مردم فلسطین از دیگر مطالبی بود که امام جمعه شهرمان به آن پرداخت.
لازم به ذکرست که به مناسبت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از انقلاب، حجت الاسلام و المسلمین صالحیان مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان مهمان این هفته مراسم نماز جمعه بود به هخمین مناسبت ازنهادهایی که در امر برپایی این مراسم عبادی سیاسی همکاری می کنند از جمله شهردار و شورای شهر، مسؤول روابط عمومی شهرداری، فرماندهی پلیس راهور، فرماندهی کلانتری12، رئیس سازمان اتوبوسرانی، مؤذن و مکبر و قاری نوجوان ایمان بلدی، مجری مراسم محمد حسن عمادی و... تجلیل شد.

photo 2017 07 29 08 14 24