طرح مسائل دیگر در مقابل وحدت، خلاف قرآن است

ارسال در اخلاق و اندیشه

مسائل هفته وحدت، سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) و سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله مطالبی بود که این هفته در نماز جمعه خمینی شهر مطرح گردید.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین آیت ا...شیخ عباس رحیمی با اشاره به هفته وحدت، گفت: وحدت اساس دین ماست. افرادی که در مقابل وحدت مسائل دیگر [مانند هفته برائت] را مطرح می کنند، خلاف قرآن است. ائمه(ع) این اختلافات را قبول ندارند.
خطیب جمعه ادامه داد: وحدت بین مذاهب بخشی از وحدت است. بخش دوم وحدت بین دولت و ملت، بین اقشار مختلف، بین مسؤولان، بین محلات و شهرها است که باید حفظ گردد. آیه «إنّما المؤمنونَ إخوَه» برای ما مسلمانان است. نه اینکه فقط به اسم بگوییم برادر و خواهر ولی در عمل حق همدیگر را بخوریم و تهمت بزنیم و تخریب کنیم.
اختلافات را به اقشار مردم نکشانید
نماینده ولی فقیه خطاب به افرادی که تریبون دار هستند، گفت: پخش مطالب تفرقه انگیز در شبکه های اجتماعی هنر نیست. اگر راست می گویید و دلسوزید، مطالب وحدت آفرین را مطرح کنید. اختلافات را به اقشار مردم نکشانید.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن تبریک آغاز امامت امام زمان(عج) نکاتی را پیرامون فلسفه غیبت و آسیبها و فرصتهای غیبت بیان کرد و گفت: در زمان غیبت مواظب دینتان باشید. ثابت قدم باشید. مبادا کسی دین و اعتقاد شما را نسبت به امامت و ولایت سست کند.
حاج آقا رحیمی ضمن تشکر فراوان از دست اندرکاران برنامه مهدی یاوران در مدارس گفت: باید به این گروه کمک کرد نه اینکه فقط ایراد گرفت. اولین مرتبه ای است که چنین برنامه ای برای دانش آموزان برگزار می شود و طبیعتاً اشکالاتی دارد که با همکاری مردم برطرف خواهد شد.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به 19 آذر سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1363 گفت: متأسفانه بعد از 32 سال هنوز آن انقلاب فرهنگی درست را در کشور نداریم. پس از ایجاد شبکه های اجتماعی بحث فرهنگی جامعه به چالش کشیده شده است.