مطالعه باید در زندگی وارد شود

ارسال در اخلاق و اندیشه

هفته کتاب و کتابخوانی، هفته حمایت از بیماران کلیوی، مسائل موسسه ثامن الحجج(ع) و همچنین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از جمله مطالبی بود که این هفته در نماز جمعه خمینی شهر بیان شد.


به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین آیت ا... شیخ عباس رحیمی با اشاره به سالروز رحلت علامه طباطبایی و هفته کتاب و کتابخوانی توصیه کرد: مطالعه باید در زندگی وارد شود. اگر تمامی اقشار جامعه بالاخص جوانان اهل مطالعه گردند، بسیاری از مشکلات حل می شود. مع الاسف امروز مطالعه جای خود را به اینترنت و شبکه های اجتماعی داده است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدست نسل ما به هدف اصلی باز گردد و اهل کتاب و مطالعه شود.


نماینده ولی فقیه با اشاره به مراجعه برخی افراد به دفتر امام جمعه درمورد طلبهای مؤسسه ثامن الحجج(ع) خطاب به مسؤولان امر گفت: نگذارید مردم اذیت شوند. مبادا این مسائل پیش آید و حق مردم خورده شود؛ مردمی درمانده که صدایشان به جایی نمی رسد. گاهی مردم از فقر و نداری به این مؤسسات پناه می برند ولی فریبشان می دهند.
خطیب جمعه هشدار داد: این مؤسسات از روز اول اگر غیرمجازند، دربشان را پلمپ کنید. اگر هم مجازند حمایتشان کنید تا مشکلات پیش نیاید و حق مردم ضایع نشود؛ مثل مؤسسه گیتی پسند که چند سال پیش پول مردم را برد و خورد.


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به 23 لغایت 30 آبان هفته حمایت از بیماران کلیوی گفت: دو عامل مهم باعث از کار افتادن کلیه انسان می شود؛ یکی دیابت اگر کنترل نشود و دیگری فشار خون.


حاج آقا رحیمی ادامه داد: اعلام این هفته ها دو فایده دارد؛ یکی اینکه مردم بیشتر به حفظ سلامتی خود اهمیت دهند. دیگر اینکه افراد سالم و توانگر به کسانی که مبتلا شده و در درمان وامانده اند، کمک کنند. اگر به این قبیل خیریه ها کمک شود، جای دوری نرفته است.


وی با اشاره به تحولات منطقه و جهان گفت: در روزهای اخیر نامزدهای ریاست جهوری آمریکا کثیف ترین و زشت ترین کارها را به یکدیگر نسبت دادند و دست همدیگر را رو می کردند.
امام جمعه شهرمان ادامه داد: هر دو نامزد علیه ایران شعار دادند. اسرائیلیها از انتخاب ترامپ خوشحال هستند اما اروپاییها از برنده شدن او ناراحت. درحالی که هر دو دشمن جمهوری اسلامی ایران هستند.