اولیا نسبت به فرزندانشان حساس باشند

ارسال در اخلاق و اندیشه

گلایه از برخی رویه های عزاداری، هفته پیوند اولیا و مربیان، هفته تربیت بدنی و روز جهانی عصای سفید از جمله مطالبی بود که در خطبه های نماز جمعه این هفته مطرح گردید.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، آیت اله شیخ عباس رحیمی با اشاره به بعضی عزاداری های اشتباه از برخی مسوولان گلایه کرد و گفت: مسوولان متاسفانه نسبت به کسانی که از بیرون شهر می آیند و آبروی شهر را می برند جدی برخورد نمی کنند. حداقل کاری که مسوولان با همکاری مردم می توانند انجام دهند این است که غریبه ها را راه ندهند.
نماینده ولی فقیه ادامه داد: قبلا با دلیل فقهی ثابت کردم که برخی عزاداری ها حرام است. حتی اگر کسی ادعای مرجعیت دارد بیاید پیش من تا با مبانی فقهی برایش ثابت کنم. حداقلش این است که کراهت دارد. کراهت نیز قُرب نمی آورد. به هر حال فتاوای مراجع و نظر مقام معظم رهبری این است که این کارها درست نیست. اینها به ضرر شیعه است. تمام مراجع می گویند اگر عزاداری یا هر برنامه ای وهن شیعه باشد، جایز نیست.


حاج آقا رحیمی اظهار داشت: کسانی که در ماهواره ها علیه وحدت شیعه و سنی کار می کنند، عادل نیستند بلکه فاسقند و نمی توان از فاسق تقلید کرد. اینها ریشه شان به لندن بند است. تفرقه کار انگلیسی هاست. تفرقه شیعه و سنّی هر دو را دارد نابود می کند.


وی ضمن بیان حدیثی از امام حسین(ع) گفت: اگر در جایگاهی قرار گرفتی و مسوول اداره، نهاد یا قرض الحسنه ای شدی که مردم به شما رجوع می کنند، بدان این از الطاف خداوند است. از مراجعه مردم خسته نشو که اگر از این نعمت خدا خسته شدی، خداوند این نعمت را از شما می گیرد.


رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان گفت: اولیا نسبت به فرزندانشان حساس باشند و با مدارس مرتبط باشند. 


خطیب جمعه با اشاره به هفته تربیت بدنی و با بیان اینکه ورزش در اسلام یک ارزش است، گفت: متاسفانه رشته فوتبال یک بت شده است و پول های کشور برای همین یک رشته هزینه می شود. با هزینه های گزافی مربی خارجی دعوت می کنند. نصف این هزینه را بدهید مربی تربیت کنید. ما که دانشمند موشک ساز تربیت می کنیم، عرضه نداریم مربی ورزش تربیت کنیم!
وی ادامه داد: متاسفانه گاهی پول هایی به نام ورزش خرج می شود. به جا خرج کنند من مخالف نیستم؛ رشته های مفیدی که به سلامت جامعه کمک کند. اینها را تقویت کنید.
امام جمعه شهرمان ضمن گرامیداشت روز جهانی عصای سفید گفت: جامعه باید قدر روشندلان را بداند. شهرداری کاری کند که این عزیزان به راحتی رفت و آمد کنند و آسیب نبینند. مساله اشتغال، ازدواج و مسکنشان است. دولت و بهزیستی به ایشان رسیدگی کند و سعی کند مشکلاتشان حل گردد.