برای خرید کتاب کودکان هزینه کنید

ارسال در اخلاق و اندیشه

هشدار به نیروی انتظامی و دستگاه قضایی و همچنین روز ادبیات کودک و نوجوان، دو مطلب مهمی بود که امام جمعه خمینی شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته بیان نمود.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین آیت ا... شیخ عباس رحیمی خطاب به نیروی انتظامی و قوه قضائیه گفت: نگذارید شرارت در این شهرستان جای پا پیدا کند و جان و مال و ناموس و آبروی مردم ناامن گردد. روی اینگونه مسائل حساس باشید. مبادا انسانهای شرور جری شوند. باید گوششان را تابانید تا جرأت شرارت پیدا نکنند.


خطیب جمعه ادامه داد: اینطور نباشد که انسان شرور امنیت داشته باشد، قانون را دور بزند، با پول شاهد دروغ بخرد و سریع با یک سند آزاد شود، ولی انسان مظلومی که همان شرور به او خیانت کرده، دستش به جایی بند نباشد.


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به 18 تیر روز ادبیات کودک و نوجوان گفت: خدا را شکر کتاب کودک زیاد داریم. حداقل به اندازه پولی که برای خوراکی بچه خرج می کنید، برای خرید کتاب کودکان و تربیت آنان هزینه کنید. آنهایی که می توانند در این زمینه فعالیت کنند، کتاب بنویسند، فیلم بسازند، بازی تهیه کنند، به این سمت بروند.


نماینده ولی فقیه با تأکید بر اینکه دین اسلام و ائمه(ع) نسبت به تربیت کودکان سفارشهای فراوانی دارند، گفت: از جمله توصیه می کنند در سه سالگی به کودکان توحید و کلمه «لا اله الّا ا...» یاد دهید. این درحالیست که متأسفانه اخیراً در اصفهان اطلاعیه دیدم که نوشته بود آموزش موسیقی مخصوص کودکان زیر سه سال! چه بسا در کنار این کلاسها، رقص هم وجود دارد.


رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان هشدار داد و گفت: بدبخت آن پدر و مادری که فرزند خود را در این سن و مخصوصاً در اوقات فراغت و تابستان بجای کلاسهای حفظ قرآن و معارف و چه و چه به کلاسهای موسیقی ببرد.


امام جمعه شهرمان با بیان اینکه آنچه می تواند جلوی فساد و بدبختی جامعه را بگیرد، دین و دینمداری است، گفت: دل کودک مانند زمین آماده کشت است که هر چیزی را ثبت می کند. اگر بذر دین ریختی، در آینده دیندار می گردد ولی اگر بذر فساد ریخته شد این کودک همانگونه رشد می کند. ائمه(ع) توصیه کرده اند به فرزندانتان از علوم ما آموزش دهید پیش از آنکه دیگران قلوب آنها را بدزدند.