خمینی شهر قطب صنایع تبدیلی خواهد شد

ارسال در اخلاق و اندیشه

«اقتصاد مقاومتی» به عنوان موضوع اصلی شورای فرهنگ عمومی در سال 95 انتخاب شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی سال جاری که صبح امروز در فرمانداری برگزار شد، دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: با توجه به نامی که رهبر معظم انقلاب برای امسال برگزیدند و با توجه به تاکیدات ایشان بر اجرایی شدن این امر در جامعه، موضوع محوری شورای فرهنگ عمومی شهرستان در سال 95 «اقتصاد مقاومتی» خواهد بود. رییس اداره ارشاد افزود: سال گذشته موضوع سبک زندگی به این منظور برگزیده شد که مهم ترین نتیجه آن تشکیل «ستاد ازدواج آسان جوانان» در شهرستان بود.


فرمانده سپاه ناحیه خمینی شهر به عنوان نهادی که از ابتدای دهه 90 به طور جدی وارد عرصه اقتصاد مقاومتی شده، با بیان اینکه کارگاه های صنایع تبدیلی در شهرستان راه اندازی شده گفت: خمینی شهر را قطب صنایع تبدیلی خواهیم کرد. سرهنگ مرادی افزود: قرارگاه بسیج سازندگی سپاه در بخش برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت با موضوعات پرورش شترمرغ، مرغ خانگی، قارچ، صنایع تبدیلی و... بسیار خوب عمل کرده و افراد زیادی تحت آموزش قرار گرفته اند. سرهنگ مرادی با تاکید بر اینکه این دوره ها را با همکاری اداره جهاد کشاورزی برگزار می کنیم گفت: در سال 92 با برگزاری 16 دوره آموزشی به 539 نفر آموزش دادیم. در سال 93 با برگزاری 22 دوره 581 داوطلب را تحت آموزش قرار دادیم و در سال 94 نیز26 دوره برگزار کردیم که 747 نفر در آن شرکت کردند.


وی با تاکید بر اینکه پس از پایان دوره آموزشی که معمولا 6-5 روز به طول می انجامد گواهینامه به سرعت به داوطلب ارائه می شود، گفت: به دانش آموختگانی که قصد راه اندازی کارگاه داشته باشند نیز تسهیلاتی تعلق می گیرد. 

در ادامه دبیر ستاد ازدواج آسان به ارائه گزارشی از این ستاد نوپا در شهرستان پرداخت و گفت: این ستاد سال گذشته با دو رویکرد «تشویق و تسهیل امر ازدواج» و «پیشگیری از طلاق» شکل گرفت و اگر ما بتوانیم در طول یک سال 30 ازدواج موفق را نیز رقم بزنیم بسیار در جامعه تاثیرگذار خواهد بود.


حجت الاسلام اصغری از هزینه های جاری این ستاد که ماهانه به 3 میلیون تومان می رسد خبر داد و گفت: شورای فرهنگ عمومی باید راهکاری جهت تامین این هزینه ها ارائه بدهد.
نصب تمثال شهدای شاخص شهرستان تا یک ماه آینده بر وردی های شهر از دیگر موضوعاتی بود که پیرامون آن صحبت شد و مقرر گشت شهرداری تا یک ماه دیگر این طرح را اجرایی کند.
گفتنی است گزارش مشروح این جلسه در دوهفته نامه فرصت منعکس خواهد شد.

shora farhang