نماینده باید متخصص باشد، کارچاق کن نباشد

ارسال در اخلاق و اندیشه

انتخابات وشرایط نماینده اصلی ترین موضوع مورد بحث این هفته امام جمعه خمینی شهر بود.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین آیت ا... رحیمی در خطبه های این هفته با اشاره به حدیث امام صادق(ع) که می فرماید «مَن طَلَبَ الرِّئاسَهَ هَلَکَ» هر کس دنبال ریاست باشد هلاک می شود، خطاب به ثبت نام کنندگان در انتخابات گفت: تعداد زیاد ثبت نام کنندگان برای انتخابات مجلس اشکال ندارد ولی باید حواسشان جمع باشد که یک نماینده باید گره گشای کار مردم باشد. کسی که توانایی ندارد گره از مشکلات خانواده خود باز کند، چطور می تواند در مجلس مفید باشد؟! به فرض همه ثبت نام کردگان خوب باشند، ولی نماینده ای که به درد مجلس بخورد، انتخاب کنید. تخصص و تعهد لازم است.
وی ادامه داد: نماینده باید کاردان و متخصص باشد. مسائل اقتصادی و سیاسی و خط مشی نظام را بداند. وظیفه نماینده مجلس کارچاق کنی نیست.وی دربخشی دیگر از سخنان خود به مسایل کلی انتخابات در کشور اشاره کرد وگفت ما باید به دنبال حق باشیم.
امام جمعه در پایان با اشاره به 7 دی سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی گفت: در برخی جاها و اقوام هنوز بیسواد وجود دارد. در این شهرستان نیز هنوز بیسواد داریم. دولت کسانی را که به بیسوادان آموزش دهند و همچنین بیسوادانی را که سواد یاد بگیرند، تشویق می کند. حیف نیست که انسان کوتاهی کند و بیسواد بمیرد. کسانی را که می شناسید در این امر تشویق کنید.