نذورات را خرج کارهای فرهنگی کنید/غذای فکری خیلی قیمت دارد تا غذای شکم

ارسال در اخلاق و اندیشه

تاکید بر نذورات فرهنگی، تذکرات به دست اندرکاران هیئات مذهبی، توصیه به دولتمردان، روز جهانی کودک، روز عصای سفید و بیمارستان ساعی از جمله مطالبی بود که امام جمعه خمینی شهر در اولین نماز جمعه ماه محرم به آنها پرداخت.


به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، آیت اله حاج شیخ عباس رحیمی در خطبه های این هفته خطاب به دست اندرکاران هیئات مذهبی گفت: مواظب باشید غذاهای نذری حیف و میل نشود، اسراف نشود. در طول دو ماه نذرورات را توزیع کنید لازم نیست حتما فقط در روز تاسوعا و عاشورا باشد. نذورات را خرج کارهای فرهنگی کنید. اگر پول اطعام را در کار فرهنگی خرج کنید، مطمئنا ثواب آن خیلی بیشتر است. غذای فکری خیلی قیمت دارد تا غذای شکم. غذای فکری تا ابد باقی می ماند.


خطیب جمعه ادامه داد: سعی کنید جلسات و مراسم محتوا داشته باشد و به مسائل فرهنگی دینی بالاخص نماز اول وقت و امر به معروف و نهی از منکر وقت اهمیت قائل شوید. بهداشت و نظافت را رعایت نمایید. رعایت حق الناس را بکنید. هیئات سد معبر ایجاد ننمایند. صدای بلندگوها را کنترل کنند. مردم آزاری معصیت است. مداحان و سخنرانان نیز حرمت اهلبیت(ع) را حفظ کنند مخصوصا با اشعار مناسب.


نماینده ولی فقیه خطاب به رییس جمهور و دیگر دولتمردان گفت: مردم را دریابید. با امکانات موجود خدمت کنید. از خرج های دیگر، همایش های بی خاصیت و برخی ولخرجی ها کم کنید و به حال مردم رسیدگی کنید. سخنان مقام معظم رهبری را جدی بگیرید. فقط شعار نباشد. البته مسؤولان زحمت خود را می کشند ولی بیشتر باید خدمت کرد. این مردم حسینی اند، فاطمی اند، علوی اند، قدرشان را بدانید.


حاج آقا رحیمی با اشاره به روز جهانی کودک گفت: کودک کشی در اسرائیل، یمن، عراق و سوریه زیاد است ولی مجامع بین المللی کی صدایشان درآمد؟ چرا سکوت کرده اند؟ فقط اسم روز کودک هست. تنها جایی که اعتراض می کند، ایران اسلامی است که حافظ حقوق مردم  است.


استاد حوزه و دانشگاه ضمن تبریک روز عصای سفید به نابینایان، به مسؤولان توصیه کرد: قدر این عزیزان را بدانید. مبادا حقشان ضایع گردد. اینان نیز مانند دیگران شهروندند که باید به ایشان رسیدگی شود.


وی با اشاره به هفته سلامت روان خطاب به مردم و مسؤولان گفت: خیّران در هزینه های ساخت بیمارستان ساعی دچار مشکل شده اند، کمک کنید، پیگیری کنید، همکاری نمایید. ان شاءا... بیمارستان به جای خوبی برسد.