همه مردم به حل معضل ترقه زنی کمک کنند

ارسال در اخلاق و اندیشه

معضل ترقه زنی، اهمیت نماز جمعه و بحث توافق هسته ای سه مطلب مهمی بود که امام جمعه خمینی شهر در نماز جمعه این هفته مطرح کرد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ عباس رحیمی در خطبه های این هفته از مردم درخواست همکاری کرد و گفت: نباید انتظار داشت فقط نیروی انتظامی معضل ترقه زنی و کارناوالهای عروسی را رفع کند. شما مردم می توانید کنترل کنید و خانه ها و اماکنی که تولید می کنند یا فروشگاههای توزیع کننده که شما اطلاع دارید، گزارش دهید. همه مردم باید دست به کار شوند نه فقط نیروی انتظامی.


وی ادامه داد: مسأله مهمتر فرهنگ سازیست که باید توسط معلم و والدین انجام گردد. معلمان و سخنرانان و والدین باید این معضلات را توضیح دهند و فرزندان را توجیه کنند. همانگونه که برای معضل اعتیاد توضیح داده می شود.


امام جمعه و نماز جمعه وابسته به هیچ گروه و جناح سیاسی ای نیست
نماینده ولی فقیه به مناسبت سالگرد اقامه اولين نماز جمعه رسمي جمهوري اسلامي ايران در تهران به امامت آيت الله طالقاني در پنجم مرداد 1358 احادیث و روایات بسیاری درمورد اهمیت و ضرورت اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه بیان کرد و گفت: چرا شیعیان در حق نماز جمعه جفا کرده اند؟ به ویژه در کشور ما یک فریضه مظلوم و غریب و ناشناخته است و شیعیان از اهمیت فریضه نماز جمعه اطلاع ندارند.
وی گله کرد و گفت: درمورد برخی امور حتی یک آیه و حدیث هم نداریم و مردم به آن خیلی اهتمام می ورزند ولی در مورد این فریضه که آیه قرآن صریحاً اشاره می کند و روایات و احادیث بسیاری داریم، مورد بی مهری قرار می گیرد. مردم باید به عنوان یک فریضه و وظیفه آن را دنبال کنند.


استاد حوزه و دانشگاه عصر حاضر را عصر نماز جمعه نامید و گفت: اگر امروز در ایران امنیت و انسجام داریم و معارف اسلامی براحتی مطرح می گردد، به برکت نماز جمعه هاست. نماز جمعه درعرصه مختلف نظام و انقلاب نقش اثرگذاری را ایفا کرده است. حضور مردم، حمایت از دوران دفاع مقدس وعرصه مختلف سیاسی و شرایط سخت نظام همه مدیون اقامه نماز جمعه است.


حاج آقا رحیمی تأکید کرد: امام جمعه و نماز جمعه نهادی فراجناحی ا ست و وابسته به گروه و جناح سیاسی نیست. متعلق به همه جناحها در مسیر رهبریست نه منحصر به افرادی خاص. اگر کسی به این علت نماز جمعه نمی آید، بداند این تفکر غلط است و باید پاک شود. هر کس اسلام را قبول دارد، باید در نماز جمعه شرکت کند.


وی خطاب به مسؤولان گفت: همکاری و حضور مسؤولان در مراسم نماز جمعه الزامی است؛ البته حضور جدی نه فقط در مناسبتهای خاص. باید با ستاد نماز جمعه همکاری تنگاتنگی داشته باشند و در صف نخست نماز جمعه حضور جدی داشته باشند.


خطیب جمعه گفت: دولت هیچ گونه حمایت مالی از مصلی نماز جمعه ندارد و هیچ مبلغی برای امکانات مصلی نمازجمعه به ما کمک نمی€Œکند. همه امور داوطبانه و مردمی اداره و اجرا می€Œشود. متاسفانه کمک به رفع نیازهای مصلای نماز جمعه مورد غفلت قرار گرفته است.


مسؤولان اقتصادی مواظب باشند رفع تحریم به اقتصاد کشور ضرر نرساند
استاد حوزه و دانشگاه درمورد مذاکرات هسته ای، چیزی که توافق شده را نسبتاً خوب دانست و گفت: همه قبول دارند اما باید دو مرحله بگذرد تا اجرا شود. یکی در کنگره آمریکا بررسی شود و آنها قبول کنند که هنوز انجام نشده. البته نیاز آمریکا به توافق بیشتر از ماست. دوم مجلس شورای ملی ماست که باید این توافق را بررسی و نهایتاً تصویب کند تا با منافع ملی مغایرت نداشته باشد.


وی هشدار داد: اروپاییان بیشتر از ایران برای لغو تحریمها تلاش می کنند. آنها می خواهند دوباره بازار ایران را قبضه کنند. تا دیروز از تحریم ضرر می کردیم. مسؤولان اقتصادی مواظب باشند فریب نخورند و رفع تحریم به اقتصاد کشور ضرر نرساند. به تولید داخلی واقتصاد مقاومتی خسارت وارد شود.


امام جمعه تأکید کرد: اجرای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی صنایع بومی و حمایت از تولید و ممنوعیت استفاده از اجناس خارجی از مواضع مهم ماست، مسؤولان دولت مراقبت کنند باعث خسارت به مواضع ملی و بومی ما نشوند.