بالغ بر 150 جلسه جزخوانی در شهرستان فعال است

ارسال در اخلاق و اندیشه

بازرس شورای برنامه ریزی اداره ارشاد با اعلام این خبر به خبرنگار فرصت گفت: این آمار طی بازرسی که اتحادیه تشکل های قرآنی و شورای برنامه ریزی اداره ارشاد از مراسم ماه رمضان تهیه شده است. زمانی با اشاره به اینکه این جلسات غالبا در مساجد، حسینیه ها و کانون های قرآنی برگزار می شود از حضور قاریان مطرح شهرستان و گاهی استان در این مراسم خبر داد. وی با تاکید بر اینکه هر جلسه جزخوانی بر اساس معیارهایی امتیاز می گیرد از قاری قرآن، ویژگی های مکان قرائت، سیستم صوتی، سخت افزار تلاوت، مخاطبین و برنامه های جنبی به عنوان 6 معیار ارزشیابی نام برد و افزود: با توجه به تفاوت هایی که از لحاظ امکانات،  ساکنان و دیگر ویژگی ها در محلات مختلف وجود دارد، ارزشیابی در دو سطح 1 و 2 مورد بررسی قرار می گیرد.
این بازرس در ادامه از برگزاری مسابقاتی نظیر احادیث و معماهای قرآنی و همچنین طرح سوالاتی از تفسیر قرآن و بیانات سخنران در اکثر این جلسات خبر داد و گفت: جوایز این مسابقات که توسط مردم محل و خیرین تهیه می شود شامل سفرهای زیارتی، محصولات فرهنگی و... می باشد.
زمانی از برنامه های نظیر تفسیر قرآن و نهج البلاغه، مفاهیم، تجوید، احکام، داستان های قرآنی و پخش نماهنگ های قرآنی به عنوان دیگر برنامه های جنبی این جلسات نام برد.