«آقای مربی» به خط پایان رسید

ارسال در اخلاق و اندیشه

به گزارش خبرنگار فرصت، این کتاب به عنوان هفتمین کتاب از مجموعه راست قامتان (آثار کنگره سرداران و 2300 شهید خمینی شهر) در 302 صفحه و 8 فصل تدوین شده است. طرح جلد و صفحه آرایی به کوشش احمد قاسمی انجام شده و نقاشی روی جلد را عنایت اله مکاریان کشیده است. این کتاب در شمارگان 5 هزار نسخه و به قیمت 7 هزار تومان درحال پخش می باشد.
نویسنده در مطلبی تحت عنوان با مخاطب در پایان کتاب می نویسد: این کتاب از 8 فصل تشکیل شده شامل: کودکی، نوجوانی و فعالیت های انقلابی، ورود رسمی به سپاه، مربیگری در پادگان، ازدواج و شهادت، مفقودیت و چشم به راهی خانواده، نامه ها و پیوست ها و اسناد و تصاویر.
صرامی می گوید: از دی ماه سال 90 کار را شروع کردم. مجموعه مصاحبه هایی را که کنگره در اختیارم گذاشت مطالعه و دسته بندی نمودم و مصاحبه های تکمیلی را با خانواده و همرزمان شهید انجام دادم و ظرف یک سال توانستم آنها را به نگارش دربیاورم. از اردیبهشت 92 به درخواست کنگره خاطرات را زیر نظر آقای مصطفی صمدی بازنویسی کردم و آذر ماه 92 آن را به کنگره تحویل دادم و حدود 6 ماه زمان برد تا کتاب از چاپ بیرون آمد. نویسنده آقای مربی ادامه می دهد: در طول این دو سال که مشغول تدوین کتاب بودم گاهی پیش می آمد که گرهی در کارم ایجاد می شد و کار پیش نمی رفت اما به محضی که بر سر قبر شهید عموشاهی حاضر می شدم و زیارت حضرت ابوالفضل (ع) را برایش می خواندم پنجره ای به رویم گشوده می شد.
زهره صرامی در این باره می افزاید: خاطره خشم شب را بارها نوشته بودم اما هر بار آقای صمدی می گفت که باید بهتر از این بشود و من واقعا مانده بودم که چه کنم، عصر جمعه بر سر قبرش حاضر شدم و از او تقاضای کمک کردم، از گلزار که بیرون آمدم وقت نماز مغرب بود راهی مسجد شدم و اتفاقا مادر شهید را دیدم، گرم صحبت که شدیم در میان حرف هایش گفت که ابوالقاسم پسرش به تازگی تعدادی نامه و یک دفترچه از محمود پیدا کرده است، به در خانه شان رفتم و برگه ها را گرفتم و در کمال شگفتی دیدم که یکی از مطالب راجع به برنامه ریزی شهید راجع به اجرای خشم شب بود و باعث شد که به راحتی بتوانم آن خاطره  راآنطور که باید بنویسم.
وی در پایان می گوید: قطعا این کتاب می توانست از این بهتر باشد و آنچه پیش روی مخاطب قرار گرفته آن چیزی است که در توان قلم من بوده است. امیدوارم آقای مربی بتواند به عنوان الگویی مورد استفاده نسل نوجوان و جوان قرار بگیرد و تاثیر گذار باشد.
گفتنی است شهید محمود عموشاهی در سال 1341 در خمینی شهر متولد شد و در پنجم اسفند ماه سال 1362 در عملیات خیبر به شهادت رسید و پیکر مطهرش 15 سال بعد به خمینی شهر بازگشت و در گلزار شهدای مصطفویه به خاک سپرده شد.