افزایش 23 درصدی معتکفان در خمینی شهر

ارسال در اخلاق و اندیشه

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی با اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه مراسم معنوی اعتکاف سال گذشته در 19 مسجد شهرستان و با حضور  دو هزار و 812 نفر برگزار شده بود، شمار معتکفان امسال با 23 درصد  افزایش روبرو شد.  
رحیمی از  مساجد جامع روستای قلعه امیریه، حضرت امیرالمومنین(ع) دستگرد و مسجد النبی(ص) دانشگاه آزاد به عنوان سه مسجدی نام برد که امسال برای اولین بار پذیرای معتکفین بود و در این باره افزود: امسال برای نخستین بار به مساله اعتکاف دانشجویی به صورت جدی وارد شدیم و با همکاری دانشگاه آزاد اعتکاف دانشجویی ویژه برادران در مسجد النبی(ص) دانشگاه برگزار شد.
وی در مورد مسابقات ویژه معتکفین نیز گفت: امسال مسابقه کتابخوانی از کتاب «امید فردا» نوشته امام جمعه خمینی شهر برگزار شد و جوایز آن در روز سوم اعتکاف جداگانه در هر مسجد اهدا گردید همچنین اداره اوقاف در جشن نیمه شعبان در امامزاده سید محمد(ع) از بین تمامی معتکفان امسال به 12 نفر جوایز نفیسی از جمله کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا خواهد کرد. کتابچه ای نیز از دلنوشته های معتکفین به زودی منتشر خواهد شد.
رحیمی از تلاش اداره تبلیغات در زمینه تغذیه فکری و فرهنگی معتکفین خبر داد و گفت: اعزام مداح، سخنران و مشاور در این ایام با موضوعات آسیب های اجتماعی، عرفان های نوظهور به عهده این اداره بود که خوشبختانه با استقبال خوب معتکفان مواجه شد.
وی تصریح کرد: نظافت مساجد برگزارکننده، تامین یخ، لیوان یکبار مصرف گیاهی، تخفیف برخی مواد غذایی مانند برنج و روغن و شکر، تبلیغات در سطح شهرستان، حضور امدادگر و پزشک در بین معتکفین و آمادگی اورژانس 115، صدور کارت بهداشتی خادم مسجد از طرف شبکه بهداشت، تامین امنیت مساجد مذکور توسط کلانتری های محل و پلیس راهور، پوشش خبری و تصویری این مراسم معنوی توسط نمایندگی صدا و سیما و نشریات شهرستانی از دیگر برنامه هایی بود که در ایام برگزاری مراسم معنوی اعتکاف توسط ادارات و ارگان های مختلف شهرستان اجرا شد.
کارشناس اداره تبلیغات در پایان گفت: در مراسم معنوی اعتکاف حضور همه نوع قشر و سنی از کارگر گرفته تا پزشک و قاضی، از بچه 10 ساله تا پیرمرد 90 ساله دیده می شد.