5 طرح در امامزداه سید محمد (ع) به بهره برداری رسید

ارسال در اخلاق و اندیشه

رییس اداره اوقاف خمینی شهر در این باره به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: عملیات مرمت و زیبا سازی سقف داخل حرم، تهیه تمبر یادبود امامزاده، افتتاح سرویس های بهداشتی امامزاده، بهره برداری از درب فولادی حرم، افتتاح رستوران و کلنگ زنی صحن جدید امامزاده از مهم ترین اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان می باشد.
 حجت الاسلام قربانی افزود: عملیات زیبا سازی و مرمت داخل گنبد پس از 4 ماه فعالیت شبانه روزی به اتمام رسید.
وی همچنین تصریح کرد: عملیات مرمت سقف گنبد شامل 430 متر  عملیات گچ کاری، آینه کاری، نقاشی و هنرهای دستی با هزینه ای بالغ بر 130 میلیون تومان می باشد.
 قربانی با اشاره به عملیات ساخت سرویس بهداشتی از کمبود سرویس بهداشتی مخصوصا در ایام خاص مذهبی و ملی به عنوان یکی از مشکلات این مرکز یاد کرد.  
  حجت الاسلام قربانی تصریح کرد: در  سه سال گذشته سرویس های بهداشتی امامزداه با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان در فضایی حدود 2 هزار متری ساخته و برای استفاده زائرین به بهره برداری رسید.
  وی بیان داشت: نصب درب فولادی جدید امامزداه پس از چهار ماه با استفاده از هنرهای قلمزنی و مینیاتور و با به کارگیری آب طلا و آب نقره از جمله اقدامات دیگر ما بوده است. رییس اداره اوقاف هزینه این طرح را حدود 200 میلیون ریال عنوان کرد.
قربانی با اشاره به اینکه راه اندازی رستوران، آشپزخانه و سالن غذا خوری امامزاده برای سرویس دهی هر چه بهتر به زائرین امامزاده ضروری بود، گفت: از این پس خیرین و داوطلبان می توانند با اهدای نذورات خود به آشپرخانه حرم در تامین غذای زائرین مشارک داشته باشند.
 وی با بیان اینکه سیستم ارسال تصویر مراسمات امامزداه سید محمد به صورت مستقیم مهیا شده است، گفت: با پیگیری نماینده مردم در مجلس و همکاری سازمان صدا و سیمای مرکز از ماه مبارک رمضان امسال کلیه مراسمات امامزاده سید محمد به صورت مستقیم قابلیت پخش دارد.
 حجت الاسلام قربانی افزود: احداث صحن جدید امامزاده در حدود 5 هزار متر مربع و با هزینه ای بالغ بر 25 میلیارد ریال با هدف برگزاری مراسمات امامزاده به صورت متحد الشکل در سال های آینده اجرا خواهد شد.
  وی در ادامه از احداث هتل امامزاده به عنوان یکی از مهم ترین نیازهای این مرکز برای سرویس دهی به مسافرین و زائرین داخلی وخارجی یاد کرد و با برآورد هزینه 50 میلیارد ریالی، اجرای این طرح بزرگ را نیازمند همکاری و همراهی مسوولین استان و شهرستان دانست.
  وی با بیان اینکه خاکبرداری این مرکز انجام شده است، گفت: در صورت حمایت مسوولین عملیا ت احداث این مرکز آغاز خواهد شد.
  در این مراسم با همکاری اداره کل پست استان و شهرستان تمبر یابود امامزاده سید محمد خمینی شهر با حضور و با امضای مدیران ادارات کل پست و اوقاف، نماینده مردم در مجلس، فرماندار، رییس شورای شهر و مدیران شهرستان رونمایی شد.
 در ادامه با حضور مسوولین استان و شهرستان گلنگ صحن جدید امامزداه نیز به زمین زده شد.