بودجه فرهنگی به دست ما نمی رسد

ارسال در اخلاق و اندیشه

البته منظور از «فرهنگی» فقط ورزش نیست بلکه «فرهنگی مذهبی»، چرا که برخی یک سری کارهای اشتباه به نام «فرهنگی» انجام می دهند و بودجه را از بین می برند و با برگزاری چند همایش و اهمال کاری بودجه ها را تمام می کنند و چیزی به شهرستانها نمی رسد. این را همه بدانند که بودجه فرهنگی به دست ما نمی رسد. لذا اداره آموزش و پرورش از بی پولی می نالد. چرا نباید این اداره بودجه فرهنگی داشته باشد؟ مجلس باید به بودجه فرهنگی اهمیت دهد، مسیرش را مشخص سازد و بر  آن نظارت نماید تا تهاجم فرهنگی کشور را نابود نکند.
به گزارش خبرنگار فرصت آیت اله حاج شیخ عباس رحیمی در خطبه های این هفته دومین مسأله را حقوق بازنشستگان دانست و اظهار کرد: حقوق بازنشستگان به هیچ وجه متناسب با زندگی با این تورم نیست. باید برای این قشر فکری کرد. باید حساب شده عمل کرد. نمایندگان باید در بحث بودجه قوی باشند؛ چه در تصویب، چه در اجرا و یا در نظارت مخصوصاً دیوان محاسبات باید دقت کنند.
استاد حوزه و دانشگاه ضمن تبریک میلاد باسعادت نبی اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، با اشاره به هفته وحدت گفت: در آیه 103 سوره آل عمران «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقوا» خداوند مسلمانان را به وحدت توصیه می کند که فرقه فرقه نشوند. یا در آیه 46 سوره انفال «وَأطیعُو اللهَ وَ رَسولَهُ وَ لا تَنازَعوا فَتَفشَلوا» خداوند نتیجه اطاعت نکردن از خدا و رسولش و دعوا کردن را سست شدن معرفی می کند. بخاطر همین دشمنان از همان ابتدا «وحدت» را هدف گرفتند. تفرقه از همان روز اول بعد از رحلت نبی(ص) شروع شد.
نماینده ولی فقیه ادامه داد: دشمنان می خواهند اول ریشه تشیع و سپس ریشه کل اسلام را بزنند. حواس شیعه باید جمع باشد. کاری نکنید که دشمن بهانه پیدا کند و شیعه را متهم سازد. الان حتی اگر دو برادر هم با هم اختلاف داشته باشند، خلاف دین اسلام است؛ همه با هم باشند، همدلی باشد. جامعه ای که همدل باشند قطعاً به نتیجه می رسد. الان مسیر انقلاب اسلامی مسیر وحدت است. باید بین مردم و مسؤولان کشور کمال آرامش و وحدت و همدلی باشد. کشور نیاز به آرامش دارد. هر کس کاری کند که تفرقه بیشتر شود قطعاً به ضرر اسلام است و چنین کسی خائن می باشد.
خطیب جمعه خمینی شهر در پایان گفت: 27 دی سالگرد شهادت نواب صفوی اهل شهرستان خمینی شهر و گروهی از فدائیان اسلام توسط دژخیمان پهلوی است که شهادت ایشان را گرامی می داریم. امیدواریم محصول خون این همه شهید که همان انقلاب اسلامی است، با همت شما سالم به دست صاحبش برسد.