مردم اصفهان و خمینی شهر سم تنفس می کنند/ مسئولین استان باید در قبال سلامتی مردم پاسخ گو باشند

ارسال در اخلاق و اندیشه

حجت الاسلام عباس رحیمی در خطبه های نماز جمعه در جمع مردم نمازگزار با اشاره به اینکه این روزها آلودگی هوای شهر اصفهان از موضوعات مهمی است که مطرح است،  اظهار کرد: راه حل نهایی کاهش آلودگی مقابله با صنایع آلاینده شهر اصفهان از جمله پالایشگاه و نیروگاه است.
امام جمعه خطاب به استاندار و مدیرکل محیط زیست استان گفت: توصیه های اخیر مسئولین از طریق رسانه ها مثل قرص مسکن است و راه حل  مشکل آلودگی نیست.
وی بیان داشت: مردم شهر اصفهان و مخصوصا مردم شهرهای غربی اصفهان از جمله خمینی شهر به علت آلایندگی مراکز مجاور سم تنفس می کنند، سوخت این مراکز استاندارد نیست و رفع آلودگی این مرکز امکان پذیر است.  
امام جمعه با تاکید بر اینکه مسئولین استان راهکارهای جدی برای مقابله با آلودگی این مراکز ارائه بدهند، گفت: علت نیمی از آلودگی هوای شهرهای اصفهان و خمینی شهر به خاطر آلایندگی مراکز آلاینده همجوار این شهر ها مثل پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه اصفهان است.
مسئولین استان برای علاج آلودگی هوای شهر اصفهان با صنایع آلاینده برخورد لازم را داشته باشند، برخورد مسئولین استان با این مراکز نیمی از مشکل آلودگی شهر اصفهان و خمینی شهر را حل خواهدکرد .
وی بیان داشت: تا زمانی که این صنایع آلاینده در مجاورت شهر اصفهان و خمینی شهر فعال هستند مشکل آلایندگی حل  نخواهد شد.