توصیه های امام جمعه خمینی شهر به عزادارن حسینی

ارسال در اخلاق و اندیشه

وی افزود: امام حسین به مخالفین راهش گفت که هر کس می خواهد بیاید باید با جان و دل بیاید، آنهایی که نیامدند اهل دنیا بودند و به ظاهر در مکه ماندند و حاجی شدند.
امام جمعه خمینی شهر در ادامه اظهار داشت: این گونه نباشد که سر ما را هم به کارهای دیگر مشغول کنند و از حسین زمانمان دور شویم. امروزه هم با وقایعی که درعراق، بحرین و سوریه در حال وقوع است صدای هل من ناصر امام حسین (ع) به گوش می رسد.

نماینده ولی فقیه  در ادامه مباحث تربیت فرزند و ازدواج،  داشتن اصالت خانوادگی و دین و ایمان را ملاک اصلی ازدواج خواند و خانواده ها را از پرداختن به مباحث حاشیه ای مثل پول، مقام و خانه  برحذر داشت.

امام جمعه خمینی شهر در پایان از دستجات و هیئات خواست روضه های سخت و طولانی نخوانند، از سر و صدا و سد معبر به خصوص هنگام شب پرهیزنمایند و از گذاشتن نوار در خودروها خوداری کنند چراکه مصایب را سبک می کند و ارزش و عظمت آن را از بین می برد. به توصیه اداره برق امام جمعه تاکید کرد دستجات هنگام استفاده از برق نکات ایمنی را رعایت نمایند.
لازم به ذکر است مراسم شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در مصلی نماز جمعه خمینی شهر با حضور پرشکوه بانوان خمینی شهر و فرزندان شیرخوارشان همراه با سخنرانی و مداحی برگزار شد. همچنین مراسم عزاداری روزهای تاسوعا و 11 محرم از ساعت  صبح 9 در مصلی نماز جمعه برگزار می شود.