هر کجا حکم خدا و پیغمبر اجرا شود، اجرای حکم در آن مکان باعث نزول برکات خداوند متعال است

ارسال در اخلاق و اندیشه

emam-jomeh111نماز جمعه این هفته خمینی شهر به امامت حجت الاسلام و المسلمین موسی سالمی برگزار شد.

امام جمعه خمینی شهر در خطبه های نمازجمعه این هفته ضمن اشاره به سخن مولای متقیان علی(ع) در کتاب نهج البلاغه گفت: علم و کار دو چیزند که پایانی ندارند. هیچ کس از پرکاری پیر نمی شود. غم و غصه است که آدمی را پیر می کند. کار انسان را بانشاط می کند. این نکته را افرادی که به تازگی بازنشسته شده اند، بهتر می فهمند. پس از بازنشست شدن خوشحال است که دیگر سر کار نمی رود ولی پس از یکی دو ماه دلش برای کار کردن تنگ می شود. آنچه حضرت نکوهیده است حبّ دنیاست. مؤمن از صبح تا شب کار می کند ولی هنگام نماز به عبادت خدا مشغول می شود و بعد دوباره کار.

حجت الاسلام و المسلمین موسی سالمی در قسمت دیگر خطبه اول بیان داشت: در حدیث داریم که حُبُّکَ لِلشَّیء یُعمی و یُصِمّ یعنی دوستت داشتن هر چیز، محبت بیش از حد انسان را کور و کر می کند مانند پدری که فرزند خود خیلی دوست دارد و عزیز می دارد، اگر به او بگویی که فرزند شما فلان خطا را انجام داده، پدر قبول نمی کند و فرزند خود را بریء می داند. یا کسی که برای دخترش خواستگار آمده، ثروت خواستگار چشمان پدر دختر را کور می کند و هر چه به او بگویی خواستگار مثلاً نماز نمی خواند، او می گوید اشکال ندارد. درحالی که کسی که حاضر نیست در مقابل خالق و ولی نعمت خود سجده شکر بجا آورد، چگونه در آینده به دختر شما احترام بگذارد؟ پول خواستگار پدر را کور و کر کرده است.

خطیب نماز جمعه خمینی شهر در خطبه دوم به مناسبتهای هفته پیش رو ازجمله روز جهانی استاندارد اشاره کرد و گفت: در روایات هم داریم که کیفیت کار مهم است مانند صدقه دادن که مهم نیست کمیت صدقه چقدر باشد، کیفیت مهم است که آیا این صدقه با خلوص پرداخت شده است؟ در حدیثی داریم که پیامبر اسلام(ص) امام علی(ع) را توصیه کرده که اگر دیدی مردم به کمیت کار روی آورده اند، تو کمیت را رها کن و سراغ کیفیت برو.

حجت الاسلام و المسلمین موسی سالمی ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت شهید محراب آیت ا... اشرفی اصفهانی بیان داشت: امام راحل(ره) درمورد ایشان فرموده اند که آیت ا... اشرفی مصداق آیه «رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدوا ا...» (23/احزاب) بود. مردانی که با خداوند عهد کردند. اینجانب یعنی امام خمینی(ره) یکی از ارادتمندان این شخص والامقام بوده و هستم. این وجود پربرکت و متعهد را من قریب به 60 سال است که می شناسم. خداوند روح آن بزرگوار را شاد کند. طبق وصیت ایشان را در قبرستان تخت فولاد اصفهان دفن کردند و مردم خمینی شهر در آن روز حادثه آفریدند و بدن مطهر را از اینجا تا تخت فولاد که مسیر زیادیست، روی دوشهای خود تشییع کردند.

امام جمعه خمینی شهر با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به شهر کرمانشاه و توصیه ایشان بر حفظ وحدت، مردم ایران را الگوی جهان معرفی کرد و گفت: الان  در جریان وال استریپ یا در بیداریهای اسلام منطقه خاورمیانه الهام گرفته از مردم ایران است و مقام معظم رهبری توصیه کرده اند که باید با وحدت این الگو بودن را حفظ کنیم.

امام جمعه همچنین درمورد روز عصای سفید (نابینایان)، روز پیوند اولیا و مربیان و روز ترببیت بدنی نکاتی بیان داشت و گفت: دین اسلام فقط نماز نیست. سفارش اسلام به امور جسمی و ورزش به اندازه سفارش به امور معنویست. متأسفانه در شهرستان خمینی شهر امکانات و فضای ورزشی کم است و انتظار داریم مسؤولان استانی توجه بیشتری به این امر داشته باشند درحالی که ورزش شهرستان چه در کشور و چه در جهان خوش درخشیده است و این افتخاری دیگر برای خمینی شهر است. هنر ما نباید فقط عزاداری کردن باشد. باید به امور دیگر نیز اهمیت داده شود.

او درمورد اعدام چند روز قبل نکاتی اشاره کردند و گفتند: این عبرتی بود و هست برای کسانی که می خواهند قانون مدنی و اجتماعی مردم را زیر پا بگذارند. هر کس بخواهد در مقابل اسلام و قرآن گردن کشی کند و امنیت اجتماعی را از مردم سلب کند، طبق اسلام با او برخورد می شود. این برخورد طبق قرآن و اسلام بود. این نکته را هم باید متذکر شد که هر کجا حکم خدا و پیغمبر اجرا شود، اجرای حکم در آن مکان باعث نزول برکات خداوند متعال است. اینقدر خداوند برای اجرای حکم الهی برکت داده است. جای تشکر و قدردانی دارد از قوه قضائیه و دیوان عالی کشور و دستگاه قضای استان اصفهان و شهرستان خمینی شهر و حتی خود شهروندان و دیگر کسانی که باعث اجرای این حکم شدند.

امام جمعه خمینی شهر در پایان متذکر شد: مردم ما منتظرند بقیه افراد نیز دستگیر شوند و منتظر اجرای حکم اسلام و قرآن برای بقیه افراد هستند و کسانی که بخواهند امنیت مردم را به مخاطره بیندازند، بدانند که با جواب دندان شکن این مردم مواجه خواهند شد. قوه قضائیه هم بداند هر جا خواست احکام الهی اجرا شود و امنیت برای مردم ایجاد شود، مردم پشتیبان شمایند و حمایت می کنند.