چرا با عبادات مردم بازی می کنید؟

ارسال در اخلاق و اندیشه

sedeسایت سده در واکنش به مطلب منتشر شده در فرصت درباره اعتکاف رمضانیه نقدی نوشته است که با هم می خوانیم.

«مانده ام برای این مطلب چه عنوانی انتخاب کنم. بگذارید اول خبری را که امروز در فرصت منتشر شده مرور کنیم:

امسال ششمین سالی بود که مسجد چهارده معصوم محله جوی آباد قدیم مراسم معنوی اعتکاف را در روزهای 23 و 24 و 25 ماه مبارک رمضان برگزار کرد که به همت پایگاه بسیج این مسجد ، با استقبال حدود 100 نفر از برادران و خواهران روزه دار مواجه شد. برنامه های متنوعی همچون سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه ، حلقه های معرفت ، مسابقات فرهنگی و مذهبی ، ختم قرآن ، ختم صلوات ، شبی با شهدا ، دعای کمیل ، مناجات ، حضور در نماز جمعه و ... در این مراسم برگزار شد.

از برخی اشتباهات نگارشی که زیاد دیده می شود و گاه خودمان هم به آن مبتلا هستیم ، بگذریم درباره اعتکاف در بین برخی از فقهای شیعه اختلاف است تا جایی که برخی اعتکاف را تنها محدود به یكى از مساجد چهارگانه ( مسجدالحرام، مسجدالنبى، مسجد كوفه و مسجد بصره )می دانند و برخی دیگر مسجد جامع را هم مجاز می دانند. حال اگر از این بحث بگذریم،  چیزی که در همه آنها مشترک است و به عنوان ارکان اعتکاف شناخته می شود را به شرح زیر از سایت تبیان مرور می کنیم:

ارکان عبادت یعنی اجزایی که اگر عمداً یا سهوا ترک شوند، آن عبادت باطل می شود. اعتکاف نیز ارکانی دارد که عبارت اند از 1) نیت؛ 2) توقف در مسجد جامع شهر یا مساجد چهار گانه معروف؛ 3) کمتر از سه روز نبودن اعتکاف؛ 4) روزه دار بودن معتکف در ایام اعتکاف (منبع)

من مانده ام مسئولین برگزاری این مراسم معنوی با چه رویی از افتخار برگزاری این مراسم می گویند ؟؟ "حضور در نماز جمعه" عبارتی است که تعجب هر خواننده را برمی انگیزد!!! برادر عزیز مسئول آیا می دانید با بردن معتکفین به نماز جمعه (که در جای خود یک عمل شرعی توصیه شده است) عملاً رکن توقف به جا آورده نشده است و این عبادت معنوی باطل شده است؟؟

چگونه  بار مسئولیت این اقدام تامل برانگیز را تحمل می کنید؟

البته جا دارد ادامه خبر را هم در فرصت بخوانید....»