با فرهنگ سازي، بسياري از مشكلات حل مي شود

ارسال در اخلاق و اندیشه

 

madine-shahrdarشهردار خميني شهر با رئيس جديد اداره آموزش و پرورش ديدار و گفتگو كرد. در اين ديدار كه عشقي معاون اداري مالي و شهبازي مسئول روابط عمومي شهرداري هم حضور داشتند، پوركاظم در سخناني گفت: نزدیکی به شهر اصفهان برای ما هم یک فرصت محسوب می شود و هم یک تهدید.

وي افزود: به دلیل محدویت مالی و کمبود سرانه شهروندی و بالا بودن هزینه خدمات اجرایی و تراکم جمعیتی، روزانه با آمار سنگینی از جمع آوری زباله و امور خدماتي در شهر روبرو هستيم كه توان و هزينه بالايي را تحميل مي كند.

 

وي با بيان اينكه در گذشته تعامل ما با مدیران سابق  آموزش و پرورش خوب بود از آمادگی براي برگزاري جلسات مشترک با اداره مزبور خبر داد. وي به موضوع شروع فعالیت شهردار مدرسه اشاره نمود و گفت: یکی از مشکلات ما در خمینی شهر پخش ظروف یک بار مصرف توسط تعدادی از شهروندان در برگزاری مراسمات و اعیاد رجب و شعبان است که حل این مشکل از طریق اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در مدارس امکان پذیر است. ما در سال گذشته 400 کارگر را بسیج نمودیم تا شهر را تمیز کنند و به این نتیجه رسیدیم كه با آموزش لازم از مهدکودکها و مدارس مي توان مشكل را حل كرد دقيقاً مانند جمع آوري پسماند هاي خشک كه با همين فرهنگ سازی در بین مدارس و مردم و خانوارها باعث تفكيك زباله و کاهش چشمگیر زباله بازیافت از یک تن در ماه به 15 روز رسیده ايم.

در ادامه اين جلسه، سید علی مدینه رئيس اداره آموزش و پرورش گفت: امیدواریم از فرصتی که برای خدمت به مردم به وجود آمده استفاده کنیم. استحقاق مردم خمینی شهر در خدمت رسانی بیش از این است و در سایه تعامل و همکاری همه جانبه مسؤولین خدمت رسانی امکان پذیر است. وي تصريح كرد: همین جا دست نیاز به سوی تمام مسؤولین شهرستان دراز می کنیم و از آنها  می خواهیم به آموزش و پرورش با ظرفیت بیش از 48 هزار نفر دانش آموز به عنوان فرصت نگاه کنند و از قدرت این سازمان در تعلیم و پرورش نسل آینده جامعه استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد در گذشته خدمات و زحمات زیادی در آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر کشیده شده و ما باید یک گام رو به جلو برداريم.