اغتشاشگران عامل دشمن بودند

ارسال در اخلاق و اندیشه

اتفاقات اخیر و حماسه مردم ایران، نماز جمعه این هفته را تحت الشعاع قرار داد.به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین آیت ا... عباس رحیمی با توجه به اتفاقات و آشوبهای اخیر خطاب به سه قوه گفت: بدانید و می دانید مردم مشکل دارند. کمی سخنان رهبری را جدی بگیرید. بحث اشتغال و تولید را جدی بگیرید. جلوی قاچاق و مفسدان اقتصادی و دزدان بیت المال را بگیرید. مفسد اقتصادی جوّ را آلوده می سازد و دشمن را پررو می کند. با آنان برخورد جدی کنید. مردم جسد آنان را بالای چوبه دار ببینند.
خطیب جمعه ادامه داد: بیشترین تلاش در حل مشکلات اقتصادی را مقام معظم رهبری انجام داده و نسخه های شفابخشی صادر کرده که یکی از آنها توصیه به اقتصاد مقاومتیست. بحث تولید، اشتغال، جدیت در کار و... را بارها مطرح کرده است و اصرار می کند. اگر همین اقتصاد مقاومتی درست عمل شود، مطمئناً بسیاری از مشکلات حل می گردد.
استاد حوزه و دانشگاه توضیح داد: امروز جمهوری اسلامی ایران مظهر حکومت اسلام ناب محمدیست. وقتی ایران ریشه فتنه را در سوریه و عراق خشکانید و داعش را شکست داد، دشمن دید هزینه هایش بر باد رفت و نتوانست دولت سوریه را ساقط کند و عراق را پایگاه داعش قرار دهد و امنیت اسرائیل را حفظ نماید، به جنگ تمام عیار با ایران آمد که این فتنه ها برای همان است.
نماینده ولی فقیه فتنه ها را در جهت تضعیف جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: یکی از راههای ایجاد تضعیف به هم زدن امنیت است. دیگری ایجاد اختلاف بین مردم است. دیگری ایجاد فاصله بین مسؤولان و ملت است. این سه برنامه در دستور کار دشمنان بود. برای شروع هم بهانه هایی ایجاد کردند از جمله فشارهای اقتصادی که خودشان با تحریمهای گوناگون باعث شدند.
حاج آقا رحیمی تصریح کرد: کسانی که اغتشاش کردند و بازداشت شدند، عوامل دشمن بودند، مردم عادی نبود ند. مردم مشکل دارند اما نظام و پرچم جمهوری اسلامی و خون شهدا را پاس می دارند و از جانشان عزیزتر است. مردم ما بیدار و بصیرند. از دستگاه قضا هم می خواهیم از آنهایی که آشوبگر بودند و به بیت المال خیانت کردند، نگذرد.
بختیاریها خودشان جوی آباد را آباد و اصلاح خواهند کرد
وی با بیان این نکته که خود مردم جلوی آشوبگران ایستادند، گفت: نمونه اش بختیاریهای محله جوی آباد که اعلام کرده اند خودمان جلوی فریب خوردگان می ایستیم. در گذشته نیز همین بختیاریها مقابل دستگاه شاهنشاهی ایستادند. غیرت دینی و وطنی دارند و اینها خودشان جوی آباد را آباد و اصلاح خواهند کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان تأکید کرد: وحدت، امنیت، نظام و رهبری خط قرمزهای ماست. اگر کسی بخواهد به این چهار اصل تعرض کند، خود مردم جلویش را خواهند گرفت.
مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان تصریح کرد: به دشمنان اعلام می کنم تا این ملت و رهبر و خانواده شهدا و اقوام غیرتمند هستند، آرزوی تزلزل جمهوری اسلامی را به گور خواهید برد و مطمئن باشید این ملت با هدایت رهبری جلوی هر فتنه و اختلاف و ناامنی و آشوب خواهد ایستاد و خمینی شهر از آن شهرهاییست که دیگر اجازه چنین فتنه ای نخواهد داد.
امام جمعه شهرمان به مردم توصیه کرد: اگر جایی آشوبگری به پا شد، تجمع نکنید چون همین تجمع سیاهی لشکر محسوب می شود و باعث می گردد که اولاً آشوبگران فکر کنند کسی هستند و احساس قدرت کنند و ثانیاً همین سیاهی لشکر مانع انجام وظیفه درست نیروی حافظ امنیت می شود. نفس حضور بی تفاوتی و حضور تماشاچی کار را خرابتر می کند. همچنین باید در اظهار نظر و موضع گیری "تقوا" را در پیش گرفت. هر حرفی و موضع گرفتنی و شعاری که موجب تضعیف نظام گردد، باعث می شود در قیامت تمامی شهدا جلویمان را بگیرند.