دعوت امام جمعه از مردم برای اقامه نماز باران

ارسال در اخلاق و اندیشه

مراسم عبادی €“ سیاسی نماز جمعه 10 آذر در خمینی شهر به امامت آیت الله رحیمی برگزار شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، امام جمعه با تاکید بر اینکه در هنگام خشکسالی چاره ای به جز التجا به درگاه خداوند نداریم، گفت: این نماز آدابی دارد از جمله اینکه در روز جمعه باشد یا اینکه فرد سه روز روزه بگیرد و در روز سوم نماز باران بخواند و...
حاج آقا رحیمی ادامه داد: کسانی که دوست دارند به خداوند التجا کنند و احساس نیاز می کنند مانند کشاورزان، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه را روزه بگیرند ولو به نیت روزه قضا و ساعت11 روز جمعه آینده در این مکان حاضر شوند. کسانی هم که نمی توانند روزه بگیرند، نیز می توانند در مراسم شرکت کنند. از تریبون های مختلف مردم را دعوت کنید، اداره جهاد کشاورزی کشاورزان را دعوت کند، تمامی مؤمنین و مؤمنات هفته آینده در نماز باران شرکت کنند تا ان شاءا... برکات الهی شامل حالمان گردد.
وی در ادامه با انتقاد شدید از کسانی که به طور علنی لعن می فرستند و به مقدسات دیگر مذاهب توهین می کنند، آنها را شریک جرم داعش خواند. رحیمی ضمن تبریک فرارسیدن ایام ولادت باسعادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) و همچنین هفته وحدت، گفت: وحدت میان فرق اسلامی فرموده قرآن کریم است.
حل مشکلات معلولان از دیگر موضوعاتی بود که امام جمعه بر آن تاکید کرد و گفت: اول دولت و سپس مردم موظف هستند راه را بر این قشر هموار سازند.
آیت الله رحیمی در بخشی دیگر از سخنانش به کاروان های عروسی، ترقه زنی، اعمال خلافی که در برخی تالارهای عروسی رخ می دهد و... نیز گریزی زد و گفت: مردم از این رخدادها بسیار گله مند هستند. رئیس شورای فرهنگ عمومی از تالاردارها، نیروی انتظامی و دیگر نهادهای مسئول خواستار رفع این مشکلات شد.