در انتخابات مدارس افراد دلسوزراانتخاب کنید

ارسال در اخلاق و اندیشه

هفته پیوند اولیا و مربیان، روز جهانی نابینایان، شهادت امام سجاد(ع) و بحث برجام بخشی از مطالب مهمی بود که این هفته در خطبه های نماز جمعه بیان گردید.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین آیت ا... شیخ عباس رحیمی با اشاره به 24 تا 30 مهر هفته پیوند اولیا و مربیان و انتخابات انجمن در مدارس گفت: در انتخابات مدارس شرکت کنید و افراد دلسوز را انتخاب نمایید که انگیزه دینی و درد دین دانش آموزان را داشته باشند. فقط به فکر مسائل دنیوی و مادیات مدرسه نباشند. در کنار اینها باید با کمک مربیان پرورشی برنامه های تربیتی اجرا کنند؛ مثلاً نماز جماعت در مدرسه را احیا کنند.
نماینده ولی فقیه با اشاره به 23 مهر روز جهانی نابینایان گفت: آنان نیز به اشتغال، ازدواج و مسکن نیاز دارند. اینان هنرهای بسیاری دارند؛ نابینایانی داریم که پابه پای دیگران تحصیلات خود را در حد دکتری ادامه داده است. جامعه باید این قشر را درک نماید. مسؤولان باید برایشان تلاش کنند.
خطیب جمعه ضمن عرض تسلیت شهادت امام زین العابدین(ع) گفت: بعد از قرآن، هیچ کتابی را نمی توان پیدا کرد که مفاهیم عرفانی والایی را بیان کرده باشد غیر از کتاب صحیفه سجادیه. دعاهای امام سجاد(ع) در این کتاب جمع آوری شده است. عرفانهایی که اکنون درآمده دروغین و باطل است.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مواضع رئیس جمهور آمریکا در مقابل بحث برجام گفت: ملت هوشیارانه پشت سر رهبری قاطعانه در برابر سلطه جویان بایستد و بداند پیروزی از ملت ما و از یاران امام حسین(ع) است. همینطور که شوروی متلاشی شد، آمریکا نیز از بین می رود و پرچم جمهوری اسلامی ایران بالا خواهد بود.
امام جمعه شهرمان ضمن گرامیداشت شهادت شهید محراب آیت ا... اشرفی ، از همه نمازگران بالاخص طلاب و روحانیون دعوت کرد در هشتمین یادواره شهدای روحانی در 23 مهر 1396 در مسجد ملاحیدر فروشان شرکت نمایند.