هوش هیجانی کودک هزاره سوم را بالا ببرید

ارسال در اخلاق و اندیشه

سمینار تخصصی کودک هزاره سوم به همت سازمان رفاهی تفریحی شهرداری خمینی شهر و موسسه مطالعه و خلاقیت اندیشه کیان در محل سالن بصیرت برگزار شد.
کارشناس این همایش ضمن مقایسه کودکان امروز و گذشته گفت: میزان اطلاعاتی که به یک کودک سه ساله در سال 96 میرسد اندازه اطلاعاتی است که به یک نوجوان 17 ساله در 20 سال پیش وارد می شود.
د کتر کیان بر لزوم تطابق والدین با تغییرات جدید تاکید کرد و افزود: باید هوش هیجانی بچه ها بالا برود یعنی بتواند سر بزنگاه واکنش نشان دهد؛ فرز باشند. اروپای قرون وسطی 700 سال از فرز بودن دور بوده اند.
وی ادامه داد: آن چه باعث می شود تو موفق شوی همین آیه قرآن است که می فرماید: قل سیروا فی الارض ... در زمین بگردید تا تجربیاتتان زیاد شود؛ هوش هیجانی تان زیاد شود.
دکتر کیان همچنین گفت: یک خبر خوب آن که دانشمندان علوم رفتاری تحقیق کرده اند که به طور میانگین هر سه روز یک بار یک فرصت خوب در خانه هر انسان روی کره زمین می زند. ولی خبر بد این که بر اساس تحقیقات همین دانشمندان انسان ها هر 10 سال یک بار در خانه های خود را به روی فرصت خوب باز می کنند.علت این امر پایین بودن هوش هیجانی یا EQ است.
وی افزود: بچه ها باید خرابکاری کنند تا یاد بگیرند. نباید بچه هزاره سومی را از شکست ترساند.