باید کاری کنیم که کودک معلول به دنیا نیاید

ارسال در اخلاق و اندیشه

روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای، هفته بهزیستی و سالروز شهادت رئیس مکتب جعفری امام صادق(ع) از جمله مطالبی بود که در خطبه های نماز جمعه این هفته خمینی شهر ایراد گردید. 


به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، آیت ا... شیخ عباس رحیمی با اشاره به 17 شوال (21 تیر) روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای و با تبریک این روز به ورزشکاران علی صفت گفت: ورزش ارزش دارد ولی برخی ورزشها ابزار دست قدرتها و سرمایه داران شده است. امیدواریم دولت از ورزشهای خوب حمایت کند ولی متاسفانه حمایتهای دولت بیشتر به سمت فوتبال رفته است.


استاد حوزه و دانشگاه ورزش فوتبال را بیمار دانست و گفت: فوتبال هم سیاسی شده است هم اقتصادی. از جهات مختلف سیاسی شده است و اقتصادی آن را هم که همه می دانند چه پولهای هنگفت بین بازیکنان و مربیان رد و بدل می شود.


نماینده ولی فقیه از وزارت ورزش و جوانان گله کرد و گفت: این وزارت چه می کند که نتوانسته مربی تربیت کند؟! از بدبختی ما ایرانیها اینست که مربی خارجی می آورند، پولهای هنگفت می دهند و منت هم سرمان می گذارند. یا مثلاً برخی بازیکنان داخلی که متاسفانه برای آنان پول شده است بت. این ورزشکار نیست. مراقب باشیم ورزش ما آلوده نشود.


خطیب جمعه با اشاره به هفته بهزیستی (24 تا 30 تیر) گفت: بهزیستی نهادیست بسیار خدماتی که خیلی خدمت می کند و یکی از آنها مدیریت کودکان استثنایی و معلول است. مردمی که فرزند معلول دارند از وجود مراکز نگهداری معلولان بیخبرند که اگر از همان کودکی فرزند خود را به این مراکز می سپردند، تحت آموزش قرار می گرفت و بهتر می شد. از اولیای فرزندان معلول نیز شهریه دریافت نمی شود بلکه دولت یارانه ای به این امر اختصاص می دهد و با کمک مردم خیّر این مراکز اداره می شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن تشکر از مراکز و خیریه هایی که به اداره بهزیستی کمک می کنند، گفت: اولاً ما باید کاری کنیم که کودک معلول به دنیا نیاید ثانیا معلولان فعلی را به این مراکز بسپاریم و ثالثاً به هرصورت می توانیم به این مراکز و خیریه ها کمک کنیم حتی با خرید تولیدات دستی و محصولات معلولان در این مراکز.
حاج آقا رحیمی ضمن تسلیت سالروز شهادت رئیس مکتب جعفری امام صادق(ع) از همه نمازگزاران دعوت کرد در مراسم سخنرانی و عزاداری در ساعت 9 صبح پنجشنبه 29 تیر 1396 که تعطیل رسمی است، در مصلای نماز جمعه شرکت نمایند .


امام جمعه شهرمان ادامه داد: سخاوتمندی که در شما مردم خمینی شهری بسیار دیده می شود، صبر و شکیبایی، شکرگزاری، حلم و بردباری، خوش اخلاقی با اقشار مختلف مردم، قناعت، غیرت، شجاعت و سازش ناپذیری، مردانگی و مروّت این 10 صفت ویژگی است.