انتخابات شوراها را دست کم نگیرید

ارسال در اخلاق و اندیشه

اگر خدای ناکرده اعضای منتخب شورا ضعیف باشند، چهار سال شهرتان عقب می افتد
انتخابات بالاخص انتخابات شهر و روستا مهمترین مطلبی بود که در اولین نماز جمعه اردیبهشت 1396 خمینی شهر مطرح شد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین آیت ا... شیخ عباس رحیمی در نماز جمعه این هفته گفت: در بحث انتخابات دو مسأله خیلی مهم است؛ یکی حضور مردم چراکه انتخابات پشتیبانه و آبروی کشورست. ولی مهمتر اینست که چه کسی انتخاب شود.
نماینده ولی فقیه با توصیه بر اینکه انتخابات شوراهای شهر و روستا را دست کم نگیرید، تأکید کرد: اگر اعضای خوبی انتخاب شوند، امور شهر و طرحها به اهل آن واگذار می شود. ولی اگر خدای ناکرده اعضای منتخب شورا سه محور توصیه شده مقام معظم رهبری یعنی کاردان، تدیّن، انقلابی را نداشته باشند، رأیتان هدر رفته و چهار سال شهرتان عقب می افتد.
استاد حوزه و دانشگاه خوب بودن را کاردان بودن دانست و ادامه داد: ممکنست انسانهای خوب و وارسته ای باشند ولی کارشان را بلد نباشند.
خطیب جمعه به توضیح سه محور توصیه شده مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: منتخبین شورا باید کاردان باشند. به مسائل و مشکلات شهری، بافتهای فرسوده، معماری شهری و قوانین شهرداری آگاه باشند و بدانند چه شهرداری روی کار بیاورند. چگونه منبع درآمد برای شهر درست کنند که به مردم فشار نیاید. خلاقیت و فکر و کاربلدی لازم است.
حاج آقا رحیمی ادامه داد: تدیّن لازم است که مبادا پول شهر جای دیگر خرج شود. خرج سفر فلان و مهمانی بهمان نشود.
وی ادامه داد: منتخبین شورا باید روحیه انقلابی داشته باشند در این مشکلات اقتصادی شل و ول نباشند. ممکنست تدیّن بسیار بالایی داشته باشد و کاردان هم باشد ولی حال کار نداشته باشد، در جلسات شورا شرکت نکند، تعهّد انقلابی نداشته باشد، دلسوز نباشد، فعّال و بدو نباشد، این چنین شخصی نیز به درد شورا نمی خورد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مشکل کشور را ضعف مدیریت دانست و خطاب به مردم گفت: مدیریت کشور را شما باید اصلاح کنید از همین انتخابات شورای شهر و روستا. مدیران ما یا متدیّن نیستند، یا روحیه انقلابی ندارند، یا کاردان نیستند. خیلی کارها ضعیف انجام می شود. کارخانجات به تعطیلی می انجامد. اگر کارخانه مدیری داشت با این سه شرط، آیا تعطیل می شد؟ اصلاً مدیری که باعث تعطیلی کارخانه ای شد، باید اعدام کرد! چرا برخورد نمی شود؟
امام جمعه شهرمان در پایان هشدار داد: کمتر از یک ماه فرصت دارید تحقیق کنید. سعی کنید 9 نفر از نیروهای خوب را شناسایی کنید و به خانواده و آشنایان نیز معرفی نمایید. چرا که این انتخابات برای خودتان و شهرتان خوب است. قرارست شورا زمام شهر را به دست بگیرد و شهردار را انتخاب کند. اگر شهردار فعال و زرنگ باشد، به درد شهر می خورد، اگر هم کاردان و زرنگ نباشد فقط وقت تلف می شود