سال جدید را در خمینی شهر سال نهج البلاغه بنامید

ارسال در اخلاق و اندیشه

آخرین نماز جمعه سال 1395 توسط امام جمعه موقت حجت الاسلام و المسلمین تمنایی ایراد گردید.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین تمنایی گفت: در این شهرستان امسال را سال نهج البلاغه قرار دهید. من نیز هر کمکی بتوانم دریغ نمی کنم. ان شاءا... در سال جدید فرهنگ نهج البلاغه را جا بیفتد که اگر این فرهنگ وارد جامعه شد خواسته های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری محقق می گردد.


وی ادامه داد: از خواهران و برادران حوزوی، معلمان و اساتید و نخبگان دعوت می شود اگر خواستید فرهنگ مردم بالا رود، بیایید این نهضت را در این شهر شروع کنیم. به وسیله نهج البلاغه خیلی کارها را می توان انجام داد.


خطیب جمعه خطاب به دست اندرکاران فرهنگی گفت: بیایید در سال جدید جامعه را با نهج البلاغه آشنا سازیم بخصوص در شهر بزرگی که عشق به ولایت بر پیشانی اش می درخشد، انتظار می رود روی نهج البلاغه علی(ع) بیش از پیش کار شود.


حاج آقا تمنایی توضبح داد: در برخی مساجد کتاب نهج البلاغه خریداری شده و همانگونه که هر شب تلاوت نور می شود، بعد از نماز یک صفحه نهج البلاغه نیز خوانده می شود و پس از آن به مدت ده دقیقه امام جماعت توضیح و ترجمه می گوید. اگر روزی یک صفحه خوانده شود، در عرض یک سال کتاب نهج البلاغه ختم می گردد.


وی ضمن تبریک میلاد فرخنده حضرت فاطمه زهرا(س) خطاب به زنان جامعه گفت: شما اگر فاطمه زهرا(س) نشدید و نمی توانید بشوید، به سوی این قله حرکت کنید و در مسیر فاطمی و امام و رهبری گام بردارید.