دست خِیر شما خمینی شهری ها معروف است

ارسال در اخلاق و اندیشه

روز احسان و نیکوکاری، روز درختکاری، روز بزرگداشت کانونهای مساجد از جمله سخنان امام جمعه خمینی شهر بود.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین آیت ا... شیخ عباس رحیمی با اشاره به 14 اسفند روز احسان و نیکوکاری گفت: دست خِیر شما خمینی شهریها معروف است. ان شاءا... این احسان و نیکوکاری را در این ایام فراموش نکنید. مراجعه نیازمندان به دفتر امام جمعه زیاد است که من چاره ای ندارم به کمیته امداد امام خمینی(ره) ارجاع دهم. کمیته امداد ملجأ محرومان است و امیدست آن را یاری برسانید.

نماینده ولی فقیه ادامه داد: خیلی ها هستند که در سال جدید لباس و کفش نو ندارند. باید پول نقد یا اجناس نو و قابل استفاده نه کهنه را به صورت آبرومندانه با این افراد داد تا دلی را شاد سازیم که اگر دلی را شاد کنیم خداوند هم به ما رحم می کند.

خطیب جمعه آلوده کردن آب و هوا را حرام دانست و گفت: امروزه فضای سبز مثل آب نیاز حیاتی انسان است. انسان اگر به خدا و روز قیامت هم ایمان نداشته باشد و به حق الناس اعتقاد ندشته باشد، حداقل انسان که هست. این دود که از خودرو و موتورسیکلت بیرون می آید، حیوانات را هم خفه می کند چه رسد به آدمهای اطراف.
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: متأسفانه سالیانه هکتارها جنگل به خاطر اشتباهات انسان از بین می رود. برخی از سودجابان نیز بخاطر منافعشان درختان را قطع می کنند که خدا دستشان را قطع کند.

حاج آقا رحیمی با اشاره به 15 اسفند روز درختکاری گفت: اسلام دستور می دهد در هیچ شرایطی نه تنها درخت را قطع نکن بلکه درختکاری کن تا از مزایا آن بهره مند گردی. در باغچه منزلتان، روبروی خانه، در باغ، در صحرا یا در بیابان درخت بکارید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به 18 اسفند روز بزرگداشت کانونهای مساجد توصیه کرد: این کانونها را تقویت و حمایت کنید. از این فضا به نفع فعالیتهای دینی و اسلامی استفاده کنید. اینها بچه های حزب اللهی و دلسوزند که برای اسلام دلشان می سوزد.