استاد ابوالفضل بهرام پور به خمینی شهر آمد

ارسال در اخلاق و اندیشه

بزرگترین رویداد قرآنی در خمینی شهر در ایام دهه فجر امسال حضور مفسر بزرگ قرآن استاد ابوالفضل بهرام پور بود. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و با همکاری مؤسسه مهد قرآن کریم دوره آموزشی «زندگی با قرآن» طی سه روز 7 و 8 و 14 بهمن در دفتر مرکزی مؤسسه مهد قرآن برگزار شد.


هدف از برگزاری این دوره 30 ساعته یکی وارد کردن قرآن و تفسیر در زندگی مردم و دوم آموزش مربیان مراکز قرآنی بود که با حضور دکتر سید روح ا... موسوی زاده و همچنین مفسر بزرگ قرآن استاد ابوالفضل بهرام¬پور و 30 نفر از خواهران و برادران انجام گرفت.


گفتنی است استاد بهرام پور پنج جلد کتاب «زندگی با قرآن» نگاشته است که در آن موضوعات پرکاربرد زندگی را به صورت تفسیر موضوعی بررسی کرده است.
همچنین محفل قرآنی همراه با جشن میلاد حضرت زینب کبری(س) در شامگاه پنجشنبه 14 بهمن با سخنرانی این مفسر بزرگ قرآن در مسجد آیت ا... جبل عاملی برگزار گردید.
مولودی خوانی، اجرای نابغه قرآنی علیرضا چراغی و گروه تواشیح جامعه قاریان و حافظان شهرستان از دیگر برنامه های این محفل قرآن بود.


لازم به ذکر است که ابوالفضل بهرام پور متولد سال 1320 در زنجان است. وی تحصیلات حوزوی دارد و همچنین مدرک فوق لیسانس را از دانشگاه تهران کسب نموده و از محضر اساتیدی مانند محمد اسماعیل صائنی و عز الدین زنجانی بهره برده است.


وی از قرآن پژوهان کوشای معاصر است که از سال های پیش از انقلاب در تالیف کتب درسی با شهید بهشتی و شهید باهنر در زمینه مسائل قرآنی و دینی همکاری داشتهاست. مدرّس روش ترجمه و تفسیر بوده و مؤسس دفتر ترجمه و تفسیر دارالقرآن و سازمان تبلیغات اسلامی تهران است.


استاد بهرام پور کتاب هایی نوشته است که از جمله آنها می توان به تفسیر یک جلدی مبین، تفسیر 30 جلدی نسیم حیات، ترجمه قرآن با واژگان، مناظره مذاهب اسلامی با وهابیت، اخلاق و عرفان در سوره حجرات، تفسیر سوره لقمان، نگاهی به سوره محمد(ص)، یاسین قلب قرآن، سوره ملک نماد قدرت، تفسیر سوره کهف، تفسیر سوره هل اتی، آموزش ترجمه قرآن و نکات تقسیری، ستون خیمه (در مورد اهمیت نماز)، تفسیر عرفانی مناجات تائبین، مناظره علی و سعید (پس او را که آفریده؟) اشاره کرد.