خمینی شهر، شهر پیشگامی و پیش قدمی است

ارسال در اخلاق و اندیشه

سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مردم اصفهان، زیارت اربعین، بدعهدی آمریکا از جمله نکات مهم خطبه های نماز جمعه این هفته خمینی شهر بود.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین آیت ا...شیخ عباس رحیمی به دیدار اخیر مردم اصفهان و بعضی همشهریان خمینی شهری با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: تشکر می کنیم که معظم له ضمن تعریف و تمجید از اصفهان، خمینی شهر را نیز بی نصیب نگذاشت و گفت که خمینی شهر بیش از برخی استانها شهید داده و اخیراً کنگره 2300 شهید برگزار کرده است. وی خمینی شهر را شهر پیشگامی و پیش قدمی دانست.
نماینده ولی فقیه ادامه داد: بخاطر همین ایثار و شهادتها خداوند این همه نعمت و در رأس آنها تشیع، امنیت و اقتدار را به ما عطا کرده است. همین اربعین که اینگونه احیا گردیده، به برکت انقلاب اسلامی و خون شهداست. چنین همایشی عظیم و بی نظیر در دنیا مورد توجه بقیه ا...الاعظم(عج) خواهد بود و زمینه ساز ظهور می باشد.
خطیب جمعه ضمن تسلیت اربعین حسینی گفت: این همه انسانهایی که می گویند «لبیک» وقتی برمی گردند باز هم کارهای قبلیشان را ادامه می دهند یا تغییر می کنند؟ لبیک یا حسین یعنی نماز اول وقت، یعنی نماز جمعه، یعنی خمس و زکات، یعنی کمک به دیگران، یعنی لبیک یا خامنه ای.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان به جاماندگان از پیاده روی اربعین توصیه کرد: در این روز بروند انفرادی یا گروهی گوشه ای بنشینند و زیارت اربعین بخوانند و به آقا اباعبدا... الحسین(ع) وصل شوند که اگر وصل شدند ولو اینکه در کربلا نباشند، ارزشمند است ولی اگر در کربلا باشی و وصل نشوی، چه ارزشی دارد؟
استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: آمریکا همچنان استکبارستیزی می کند و در روزهای اخیر چندین تحریم جدید علیه ایران اعمال کرد. پیش بینی مقام معظم رهبری درست بود که نباید به اینان اعتماد کرد چرا که بد قول و بدعهد هستند. برخی مردم این بصیرت را دارند. گلایه ما از برخی نخبه ها و به اصطلاح خواص است که همین بصیرت را هم ندارند.
امام جمعه شهرمان خطاب به مسؤولان کشور گفت: به نصیحتهای مقام معظم رهبری مخصوصاً اقتصاد مقاومتی توجه کنند. روحیه انقلابی گری و شهادت طلبی را باید همچنان در مردم زنده بماند. روحیه جهادی را باید احیا کنیم. اینست که می تواند دشمن را عقب براند وگرنه لبخند و کلمات عجیب و غریب مانند تعامل و اینها خودگول زنیست. خوشبین بودن به این یاغیهای سر گرده و پست و پلید که به هیچ ارزش و اخلاقیاتی پایبند نیستند، ساده نگرانه است.