حضور مردم در یادواره شهدا قابل تقدیر است

ارسال در اخلاق و اندیشه

امام جمعه خمینی شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته به شهادت امام جعفرصادق(ع)، سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری، برگزاری مراسم و یادواره های شهدای شهرستان ولزوم فعالیت های فرهنگی پرداخت .به گزارش فرصت آنلاین آیت الله شیخ عباس رحیمی گفت: امام صادق یک تحول و انقلاب فرهنگی در قلب جهانی که اسلام را تاحدودی خاموش کرده بود به وجود آورد .وی ادامه داد: در بی خبری جامعه از اسلام واقعی امام باقر(ع) و امام صادق(ع) از فرصت پیش آمده برای معرفی اسلام ناب محمدی به جامعه بهره برده و توسط شاگردانی که پرورش دادند تا کنون فقه و سیره اهل بیت نسل به نسل منتقل شده است.
وی به خیل عظیم شهدای خمینی شهر اشاره کرد وگفت: مدتی است شاهد برگزاری مراسم و یادواره های باشکوه برای شهدا هستیم که حضور اقشار مردم و مسئولین در چنین برنامه هایی قابل تقدیر است و نشان دهنده آن است که مردم به شهید و شادت می بالند.
وی گفت: متاسفانه بعضی از مسئولین فرهنگی آنگونه که باید به مسائل حساسیت نشان نمی دهند، نمازجمعه ها یک قرارگاه فرهنگی در کشور است که باید جوانان مومن خود را به این مرکز فرهنگی وصل کنند و منتظر نباشند دیگران برای آنها نسخه فرهنگی بنویسند.
امام جمعه خمینی شهر خاطر نشان کرد: رهبری و ائمه جمعه نسخه های فرهنگی را نوشته و افسران جوان که در جامعه امروزی رویش کرده اند آنها را اجرایی کنند.